Skip to main content

Strateeg ja rukigalerii.ee koostöö sai alguse 2021. aasta aprillis. Society Web Solutions eestvedamisel oli eesmärgiks pakkuda SEO teenust, et otsingumootoritest tulevate külastajate arvu tõsta. 

Klient soovis kasvatada ühekordse SEO tööga enda kodulehe külastajate arvu. 

Samm 1: Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs

Sisu ja tulemusi vaatav audit tuvastab, millised lehed toimivad hästi ja toovad liiklust ning millised mitte. Selle põhjal otsustatakse, millist sisu säilitada, millist juurde luua, optimeerida, ümber kirjutada või oma veebilehelt üldse eemaldada. Suur osa sisu auditist moodustab märksõnade analüüs, mis näitab põhieesmärgina termineid, mille kaudu kasutajad leheni jõuavad.

Ka Rüki Galerii veebilehe jaoks teostasime märksõnade analüüsi ja lõime analüüsi tulemustest lähtuvalt sisuplaani, mis andis aluse kirjutamiseks.

Samm 2: SEO sisu loomine

SEO sisu loomise eesmärgiks ei ole mitte ainult potentsiaalset klienti informeerida ja harida, vaid aidata ka veebilehel ilmuda otsingumootori tulemustes heale positsioonile. Seega toetub veebilehe SEO tekst märksõnade analüüsile ning keskendub analüüsist saadud enimotsitavate ja seonduvate terminite kasutamisele tekstides. 

Rüki Galerii veebilehe jaoks kirjutasime 1000 sõna SEO sisu. 

Samm 3: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO

Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tõsta nii külastajate kui ka otsingumootorite arusaamist lehest. Selle protsessi lõppsihiks on kiirem, parema kasutajamugavusega ja rohkemate külastajatega veebileht. 

Lehesisene SEO tähendab tööd veebilehel endal. Lehesisene SEO võib tähendada nii lehe sisu kui ka HTML-i lähtekoodi optimeerimist. Lisaks sellele hõlmab see osa SEO-st näiteks piltide alt teksti, lehe laadimisaja kiirendamist ja pealkirjade optimeerimist. 

Samm 4: Leheväline SEO ja backlingid 

Välised lingid ehk ka “tagasilingid” (inglise keeles backlinks) on lihtsalt öeldes lingid, mis viivad ühelt veebisaidilt teisele. Otsingumootorid kasutavad tagasilinke paremusjärjestuse analüüsis, sest kui üks veebisait viitab teisele, tähendab see, et nad usuvad lingitava sisu olulisusesse. Lingid on unikaalne võimalus kodulehele külastajaid saada ning oma tuntust ja usaldust kasvatada nii inimeste kui Google silmis. Viited kodulehtede vahel on justkui soovitused – mida rohkem on soovitusi, seda parem. 

Eesti parima kvaliteediskooriga viitajad on meediaväljaanded nagu Postimees, Delfi ja Äripäev. See tähendab, et üldjuhul on viidatavate linkide allikad väga sarnased ning konkurentide edastamiseks tuleb olla loov. Käesoleva kliendi puhul lisasime tema kodulehe aadressi erinevatesse sobilikesse foorumitesse ja kataloogidesse, kuhu saab oma postituse/info tasuta või kokkuleppel lisada.

Tulemused

Kui Rüki Galerii kodulehe parendamine ja SEO töö algasid 2021. aasta kevadel, siis märgatavad tulemused ilmnesid 2022. aasta alguses. 

  • 2022. aastal tuleb 76% liiklusest tänu SEO-le
  • Iga kuu külastab Google kaudu kodulehte üle 100 inimese ning otsingutulemuste hulgas nähakse kodulehte 1000+ korral.
  • Eelneva aastaga võrreldes (2021 ja 2022 september) on kodulehe liiklus kasvanud 2x.
  • 64% rohkem inimesi vajutab otsingutulemustes just kliendi kodulehe peale.
  • Klient on Googles TOP5 valdkonna kõikide peamiste märksõnadega, näiteks:
    • Graafika
    • Graafika müük
    • Eesti graafika
    • Maalide müük
    • Fotode müük
    • Kunsti müük
    • Eesti kunstnike maalid

Septembrite kasv aastate (2021 vs 2022) lõikes