Skip to main content

KODULEHE OPTIMEERIMINE

Leia oma kodulehe täielik potentsiaal ja kasvata tulemusi

TutvustusHinnad

Tänapäeval on oluline olla nähtav veebis. Kindlasti ei piisa aga ainult nähtavusest. Kasutajate üha kõrgemad nõudmised veebikeskkonnale, konkurentide rohkus, kasvav teadlikkus hästitoimiva veebilehe olulisusest ning järjest arenev tehnoloogia loob kodulehtedele standardid, mida varem pole teadvustatud ega tuntud. 

Kodulehe optimeerimine on protsess, mille käigus kasutatakse tööriistu ja täiustatud strateegiaid selliste standarditeni jõudmiseks. Selle tulemusena on veebileht kiirem, kasutajamugavus parem, rohkem külastajaid ja konversioone ning mis kõige tähtsam – tulu kasv.

Vaatame lähemalt, mis peitub veebi optimeerimise taga. Mis on otsingumootoritele optimeerimise eelised? Mida on vaja teha kodulehe kiiruse parandamiseks? Vaatame enimlevinud tegureid, mis aitavad veebilehte optimeerida paremate tulemuste saavutamiseks.

Meie SEO teenuseid usaldavad

Kõik kliendid

Mida tähendab kodulehe optimeerimine?

Kodulehe optimeerimine mõistena viitab millegi paremaks muutmisele. See tähendab kujundama nii soodsaks kui võimalik või antud tingimustes parimat lahendust leidma. Nii on ka kodulehtede optimeerimine edasiarendus või isegi teadus, mille kaudu kujundatakse leht võimalikult heaks.

  1. Kodulehte tuleb põhjalikult analüüsida ja tundma õppida
  2. Auditis esile toodud probleemidele tuleb leida lahendus
  3. Tulemusi saab alati jätkuvalt parandada tehes pisimuudatusi

Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on lehe toimivuse tõstmine. Veebilehe optimeerimise käigus  kasutatakse tööriistu, täiustatud strateegiaid ja tehakse teste veebisaidi kvaliteedi parandamiseks, liikluse ja konversioonide suurendamiseks ning seeläbi ka tulude suurendamiseks.

Kodulehe optimeerimiseks aluseks on veebianalüütika, mille käigus kogutakse selle saidi kohta andmeid. Kogutav info annab kodulehe kohta tähtsat informatsiooni selle paremaks muutmisel. Esmad indikaatorid on külastajate arv, lehel viibimise aeg, bounce rate ehk põrkemäära protsent ja konversioonimäär.

Need on vaid mõningad näitajad, mis osutavad sellele, kus on kodulehe puudujäägid, millega veebilehe optimeerimise käigus tegeleda. 

Veebilehe terviklik optimeerimine hõlmab endas kahte põhitegevust – veebilehe optimeerimist otsingumootoritele (SEO) ning veebilehe optimeerimist konversioonidele (CRO). Vaatame mõlemat lähemalt. Aga kokkuvõtlikult:

  • SEO eesmärk on muuta veebileht otsingumootoris võimalikult nähtavaks ning juhtida sinna toodetest või teenustest huvitatud külastajaid.
  • CRO eesmärk on võimalikult palju külastajaid panna veebilehel soovitud tegevust tegema.

1. SEO optimeerimine

Ehk otsingumootoritele optimeerimine

Tihti arvatakse, et SEO = kodulehe optimeerimine. Tegelikult on SEO üks osa optimeerimise võimalustest. SEO optimeerimine (inglise keeles search engine optimization) on veebilehe otsingumootoritele optimeerimine. See on kodulehe optimeerimisel üks kahest suurimast ja olulisemast valdkonnast. Otsingumootorile optimeerimine aitab suurendada veebilehe nähtavust otsingutulemustes ehk tõstab sinu kodulehe positsiooni otsingutulemustes kuvatavate konkurentide hulgas. 

Otsimootoritele optimeerimise, sealhulgas enimkasutatava Google optimeerimise eesmärgiks on muuta koduleht nähtavaks. Lihtsamalt öeldes on sihiks läbi otsingumootorite veebilehele rohkem juba teemast huvitatud “sooje” külastajaid tuua. Iga kuu võib otsingumootorisse märksõna sisestada 100 või 1000 potentsiaalset klienti, kes näitavad üles huvi teatud toote või teenuse vastu. Hästi optimeeritud lehte näidatakse otsingutulemuste seas eespool ning nii on võimalus suurem protsent antud huvilistest endale saada.

SEO ei ole ainult kodulehe otsingumootoritele optimeerimine vaid sisaldab endas mitmeid samme. SEO audit, märksõnade analüüs ja veebilehe sisu on vaid mõningad osad terviklikust kodulehe SEO-st. Loe lisaks ülevaadet SEO tervikust ja erinevate teenuste kirjeldusi.

Pikem selgitusTelli SEO optimeerimine

SEO optimeerituse skoori arvutamine

2. CRO optimeerimine

Ehk konversioonidele optimeerimine

CRO optimeerimine (inglise keeles conversion rate optimization) on veebilehe konversioonide optimeerimine. See on tihedalt seotud kasutajakogemuse (UX) disaini ning meetoditega.

  • Konversioonide arv näitab, mitu külastajat sooritasid veebilehel soovitud tegevuse. E-poodide puhul võib ostjate arv olla iga päev tuhandetes, füüsiliste teenuste puhul tuleb mõnes valdkonnas ainult üksikud päringud ühe kuu kohta.
  • Konversioonimäär näitab mitu protsenti kodulehe külastajatest antud tegevuse sooritasid. See number sõtlub suuresti kodulehe kvaliteedist ning jääb vahemikku 0,5-20%. Eestis on see number optimeerimata lehel tavaliselt 1-2%.

Detailidesse minnes liigitatakse konversiooni tihti mikro- ja makrokonversioonideks. Mikrokonversioonideks on näiteks uudiskirjaga liitumine, veebilehel oleva video vaatamine või postitusele vajutamine ja selle lugemine. Need tegevused aitavad omakorda saavutada suuremaid eesmärke ehk makrokonversioone. Peamised neist on kontakti võtmine, ostu sooritamine, teenuse broneerimine või hinnapäringu küsimine. Kontakti võetakse tihti ka erinevaid kanaleid pidi – päringuvormi, telefoni või e-posti teel.

Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada klienditeekonda. Konversioonimäära optimeerimine aitab veebikülastajaid suurema tõenäosusega tehinguni viia ning nii on kodulehe olemasolevast liiklusest võimalik palju rohkemat välja pigistada. Ehk tegelikult pole see kasulik ainult veebilehe omanikule, vaid ka külastajale, sest tema kogemus kodulehe kasutamisel on konkurentidest parem.

Kliendi konversioonimäär, aastane koostöö

Kui mistahes e-poe konversioonimäär on tegevusala keskmisest madalam siis tuleks ette võtta e-poe optimeerimine. See võib tähendada lehe laadimiskiiruse parandamist, maandumislehe tegemist, kodulehe sisu kirjutamist või ostuprotsessi lihtsustamist. Optimeeritud e-poed sisaldavad selget informatsiooni ning ostmise või tellimise protsess on lühike, mugav ja konkreetne. 

Üks osa konversioonide optimeerimisest on maandumislehe optimeerimine. Maandumisleht (inglise keeles landing page) on veebileht, mille sisu haakub täpselt reklaamituga ehk spetsiaalne leht, mis kuvatakse pärast reklaamile vajutamist. Maandumislehed on tihti optimeeritud konkreetsetele märksõnadele, sihtgrupile või üleskutsetele ning seetõttu on nende konversioonimäär kordades kõrgem keskmisest. Eestis on meie loodud maandumislehe konversioonimäära rekord hetkel 17% ehk meie klient on saanud olemasolevast kodulehe liiklusest kätte 17 korda rohkem päringuid võrreldes keskmisega.

Pikem selgitusTelli konversioonide optimeerimine

Kliendi konversioonimäära kasvatamine, uus veebileht

Teised levinud optimeerimismeetodid 

Lisaks SEO-le ja CRO-le on mitmeid teisi meetodeid ja valdkondi kodulehe optimeerimiseks. Mõningaid neid toimingutest tehakse vajadusel eraldiseisvana, kuid siiski on need osa tervikust ja mõjutavad kodulehe tulemuslikkust. Holistiline ja terviklik lähenemine veebilehele annab alati paremad tulemused, kui üksikud eraldiseisvad toimingud. 

3. Kasutajakogemuse optimeerimine 

Kasutajakogemus (inglise keeles user experience ehk UX) on muutunud kaasaegses digimaailmas üha olulisemaks. Kuna inimesed harjuvad veebikeskkondadega ning virtuaalselt tehakse palju rohkem igapäevaseid toiminguid tõusevad ka veebikogemuse standardid.

Kasutajakogemuse optimeerimine keskendub üldisele kogemusele, mida keegi võib veebisaiti külastades kogeda. Graafika ja veebilehe välimus, süstematiseeritud ülesehitus ja paigutus, lehel liikumise mugavus ning tehnilised elemendid nagu näiteks eelpool käsitletud lehe laadimiskiirus, mõjutavad seda kogemust positiivselt või negatiivselt. Seetõttu keskendub kasutajakogemuse optimeerimine peamiselt veebisaidi muutmisele sujuvaks kogemuseks, mis vastab tänapäevaste kasutajate ootustele. Kasutajakogemuse täiustused on ka peamine viis suurendada veebisaidi konversioonimäära.

Telli kasutajakogemuse optimeerimine

Näide kliendi probleemide kokkuvõttest

4. Reklaamide optimeerimine

Kuna enamik ettevõtteid investeerib tänapäeval digitaalsesse turundusse, muutub konkurents veebipõhise vaatajaskonna tähelepanu pärast iga päevaga tihedamaks. Isegi kui investeerida parimate reklaamikampaaniate loomisse, peab ikkagi palju tööd tegema, et reklaamid jõuaksid õige vaatajaskonnani ja ostuteekond muudaks nad klientideks.

Reklaamide optimeerimine viitab protsessile, mis aitab seadistada asjakohaseid reklaame vastavale sihtgrupile. Seejärel tuleb nimetatud reklaame (regulaarselt) kohandada kasutajatestide ja tulemuste kaudu kogutud andmete põhjal. Sinna alla kuuluvad ka näiteks Facebooki reklaamide optimeerimine ja Google Ads optimeerimine. 

Reklaamide optimeerimise põhirõhk on sihtgrupi teadmisel ja tundmisel. Õigele vaatajaskonnale ja sihtgrupile suunatud reklaam on üks parimaid viise tuua internetis ringi liikuja oma kliendiks. Reklaami õige ja asjakohane sõnum, välimus, konversioonidele optimeerimine ning konkurentidega arvestamine on veel mõned paljudest võimalustest, kuidas oma reklaame tõhusamaks muuta.

Telli reklaamide optimeerimine

Google Ads optimeerituse skoor

5. Veebilehe kiiruse optimeerimine

Veebilehe kiirus on üks põhielemente, mis loob esmamulje. Veebilehe kiirus on oluline osa kasutusmugavusest ning aeglane sait võib mängida rolli selles, kui külastaja lahkub lehelt enneaegselt. Seda eriti kodulehtede puhul, millel on palju konkurente. 

Toiminguid, mida saab teha veebilehe kiiruse optimeerimiseks on mitmeid. Mõningad enimefektiivsed ja levinud viisid, kuidas optimeerida saidi kiirust:

  • Piltide optimeerimine – pildid, videod ja muu graafika muudab veebilehe alati atraktiivsemaks, kuid liiga suured failid panevad lehe aeglasemalt laadima.
  • CDN (inglise keeles content delivery network) on veebiserverite kogum, mis on laiali erinevates geograafilistes asukohtades ja pakuvad lõppkasutajatele veebisisu nende asukoha järgi.
  • Pluginad on iga veebisaidi tavalised komponendid. Need pakuvad lisafunktsioone, mida kodulehe omanik vajab. Samas iga lisatud plugin on üks kivi kotis lisaks ning selle tulemusena töötab veebisait aeglasemalt ja tõuseb ka turvariskide oht.
  • JavaScripti ja CSS-failide arvu tuleks minimaliseerida. Kui veebisait sisaldab palju disainiga seotud faile põhjustab see liigseid päringuid kodulehe laadimisel. Neid taotlusi käsitleb külastaja brauser individuaalselt ja see aeglustab veebisaidi tööd.
  • Veebisaidi vahemälu kasutamine (cache) on protsess, mille käigus salvestatakse veebisaidi praegune versioon ja seda kuvatakse versiooni seni, kuni teie veebisaiti värskendatakse. See tähendab, et veebilehte ei renderdata iga kasutaja jaoks iga kord uuesti ja nii väheb koormus serverile.
Telli kiiruse optimeerimine

Kodulehe optimeerimise hind

Kodulehe optimeerimise hind sõltub mitmetest teguritest ja eesmärkidest. Näiteks kodulehe tehnilise otsingumootoritele optimeerimise puhul saab seda arvestadalehepõhiselt – alates 20 eurot/leht. Otsingumootoritele optimeerimise paketid on individuaalse lähenemisega, lähtudes veebilehe terviklikkusest ja hetkeseisust ning sisaldades mitmeid teenuseid koos. Samuti on väga populaarsed kasutajakogemuse ja konversiooni optimeerimise teenused, mis on tegelikult pidev protsess. Alustada tuleb analüüsi ja vaatlustega, kodulehel muudatused teha ning jälle tulemusi oodata ja analüüsida.

Pakume eduka optimeerimise lähtepunktina mitmeid erinevaid analüüse, kus vaatame üle kõik senise ning pakume alati välja ka võimalikud lahendused. Pakume kodulehe tehnilise valmisoleku, kasutajamugavuse ja Google märksõnade analüüsi, mida saab tellida ka ühe tervikliku teenusena. Samuti on optimeerimine oluline sammu kodulehe SEO tegemisel. Loe lähemalt mis on SEO või tutvu meie SEO teenuste ja hindadega.

Kodulehe optimeerimine on virtuaalne teenus ja seda saab teha üle Eesti – Tallinnas, Tartus, Pärnus, Narvas, Viljandis või Kuressaares. Selleks võta meiega ühendust ning leiame lahenduse, mis on optimaalne nii sinu veebilehele kui ka eelarvele. 

Vaata optimeerimise hinnakirja

SEO optimeerimine

€400+

Konversiooni optimeerimine

€500+

UX ja UI audit ja optimeerimine

€900+

Reklaamide optimeerimine

€200+

Kiiruse optimeerimine

€200+

Konsultatsioon

100 €/h

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

  •  

Võta ühendust

  1. Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
  2. Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest, lisa kindlasti ka olemasoleva kodulehe aadress
  3. Koostame sobiva teenustepaketi ja pakkumise
  4. Teostame soovitud teenused ja veendume tulemuslikkuses
  5. Oleme alati olemas ja anname nõu

Lisainfo

Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
 5482 1450