Skip to main content

KODULEHE SEO

Kasvata kodulehe liiklust ja edesta konkurente

ÕpetusedHinnad

Oled loonud oma ettevõttele kodulehe ning võibolla isegi ostnud teenust, mis on aidanud disaini või sisuga. Koduleht näeb ilus välja ning tunned, et oled teinud kõike, et omale kliente juurde saada – lisanud lehele teemakohaseid pilte, jaganud oma lehte sotsiaalmeedias, ostnud tasulist reklaami…

Kuid kliente ei tule ning veebilehe külastajate arv ei tõuse. 

See on kodulehtede igipõline probleem –  külastajaid on vähe. Veebisaitidele toovad vähemalt 30% liiklusest otsingumootorid. Otsingumootorid võimaldavad kasutajatel mitte ainult kiiresti, vaid ka lihtsalt leida neile huvipakkuvat või väärtuslikku teavet. Seega on oluline, et koduleht jõuaks otsingumootorite tulemustes esilehele. Öeldakse, et kui sind pole Google esilehel, pole sind (ja sinu kodulehte) olemas. Otsingumootorite maailmas saavad 5 parimat tulemust 75,7% klikkidest.

Kuidas saada oma koduleht Google otsingus esiviisikusse? 

Veebilehe SEO on vastus sellele küsimusele. SEO muudab sinu kodulehe otsingumootorites nähtavaks. Vaatame lähemalt, mida tähendab kodulehe SEO? Kuidas toimib SEO Eestis? Mis on otsimootor? Ning kõige tähtsam – kuidas läbi SEO suurendada liiklust oma kodulehel.

SEO sisaldab kümneid faktoreid

Mis on SEO?

SEO (inglise keeles search engine optimization) on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootori tulemustes. Eesti keeles nimetatakse SEO-d kodulehe optimeerimiseks otsingumootorite jaoks. See on üks osa kodulehe optimeerimisest

Veebilehe SEO eesmärgiks on muuta koduleht nähtavaks. Lihtsamalt öeldes on sihiks läbi otsingumootorite veebilehele rohkem külastajaid tuua. Kui inimene sisestab otsingumootorisse märksõna ning näitab seeläbi üles huvi teatud toote või teenuse vastu, siis optimeeritud lehte näidatakse otsingutulemuste seas eespool. Optimeeritud veebilehed toovad orgaaniliselt rohkem külastajaid ning aitavad seetõttu oluliselt kaasa ka parematele müügitulemustele.

Pikem selgitus

Meie SEO teenuseid usaldavad

Kõik kliendid

Mis on otsingumootorid ja kuidas nad töötavad?

Otsingumootor ehk otsimootor on arvutiprogramm, mille väljundi abil saab veebis infot leida. Interneti otsingumootorid koguvad ja korrastavad veebilehti vastavalt kasutaja päringule. Kuigi erinevad otsingumootorid on äärmiselt keerulised programmid, ei ole raske mõista nende põhifunktsioone:

  1. interneti otsimootorid koguvad teavet veebilehtedel oleva sisu kohta,
  2. kategoriseerivad ja süstematiseerivad selle teabe,
  3. aitavad kasutajatel selle tohutu hulga teabe seast leida endale sobivaim.

Otsingumootoreid peetakse tänapäeval interneti nurgakiviks. Paljude jaoks on otsingumootor veebibrauseri avamise lähtekoht. 98% kõigist internetikasutajatest kasutab tavalist otsingumootorit vähemalt kord kuus.

Otsingumootorites vaieldamatult enimkasutatuim on Google. Lisaks sellele on populaarsed sellised otsimootorid nagu Bing, Yandex ja Yahoo. Otsingumootorid Eestis töötavad täpselt samadel põhimõtetel, küll on aga erinevuse kasutamise populaarsuses. Eesti otsimootorite hulgas on tuntuim kindlasti NETI.

Arvestades interneti kasutajate sõltumist otsingumootoritest igat tüüpi sisu leidmisel on nii otsimootoriturundus ehk SEM kui ka SEO turundus üha populaarsemad. Järjest olulisem on, et turundajad ja ettevõtjad oleksid mõlema valdkonnaga kursis. Otsimootoriturundus (SEM) erineb otsingumootoritele optimeerimisest (SEO). Kui SEO keskendub liikluse suurendamisele orgaanilise otsingu kaudu, siis SEM suurendab liiklust ka tasulise reklaami ja teiste vahendite abil. 

Peamised otsingumootorid

Kuidas toimib otsingumootori SEO?

Otsingumootorid kasutavad veebilehtede vaatlemiseks roboteid, niinimetatud “ämblikke” (inglise keeles crawlers, bots), mis liiguvad saidilt saidile ja koguvad nende lehtede kohta teavet. Nii dokumenteerib “ämblik” kogu veebilehel sisalduva informatsiooni ning salvestab selle andmebaasi. 

Kui kasutaja sisestab sõna näiteks Googlesse, kasutab otsingumootor algoritme, et leida selle päringu jaoks enda andmebaasi salvestatud informatsiooni hulgast kõige täpsem ja kasulikum tulemuste loend. Otsingumootori algoritm on iga otsingumootori spetsiaalne süsteem veebilehtede pingereastamiseks ning tulemused on pidevas muutumises. Mõningad tegurid, mida otsingumootorid algoritmis arvestavad:

  • märksõnad ja nende asjakohasus,
  • sisu ja selle organiseeritud ning pikkus, 
  • viited teistelt veebilehtedelt,
  • meta-koodid,
  • alt-sildid.

Veebilehe ja sisu optimeerimine võib aidata sinu kodulehel olla otsingutulemustes kõrgemal kohal. Erinevalt tasulistest otsingureklaamidest ei saa otsingumootoritele maksta orgaanilise otsingu kõrgema asetuse saamiseks. 

Google otsingumootor

Soovid otsingumootorites nähtav olla?

Küsi SEO hinnapakkumist

Kodulehe reklaam Googles ja otsimootoriturundus

Kui tänapäeval on vaja midagi teada, siis üldjuhul minnakse guugeldama. Iga sekund tehakse ülemaailmselt 70 000 Google otsingut.  Lisaks otsingumootorile on saadaval ka muud Google teenused – Gmail, Google Maps, Google Docs jne, mis on kasutusel ülemaailmselt. Nimetatud teenused on saadaval kõigis Google keeltes, sealhulgas ka eesti keeles.

Kodulehe lisamine Google otsingumootorisse toimub automaatselt – selleks ei pea veebilehe omanik või haldaja midagi tegema. Aga kuidas saada Google esilehele, on paljudele ettevõtjatele ning e-poe omanikele küsimus, millele nad vastust otsivad. Google SEO ei erine oma põhimõtetelt teiste otsingumootorite SEO-st. Siiski on Google kohta paljut, mida teada, kui alustada otsingumootoritele optimeerimist.

Google SEM ehk Google turunduse juures tuleks tähelepanu pöörata tasulistele reklaamidele. Makstud reklaamiga veebilehed Google otsingus ilmuvad enne orgaaniliselt leitavaid veebilehti. Google reklaamid lasevad ettevõtte kodulehel ilmuda otsingutulemustest eespool, aga ka näiteks Google Maps teenuses kuvada ettevõtte asukohta. Google reklaami hind sõltub selle edukusest. Maksta tuleb vaid tulemuste eest – näiteks veebisaidile minemiseks tehtud klikkide eest või ettevõttesse tehtud kõnede eest. Google Eestis ja tasuline reklaam toimib samadel põhimõtetel.

Kui mõelda, kuidas Google minu ettevõtte turundusele veel kaasa võiks aidata, on vastuseks Google Partner programm. Google Partnersi programmiga liitudes saab juurdepääsu koolitustele, tugiteenusele ja allikatele, mille abil luua klientidele edukaid kampaaniaid ning ettevõtet kasvatada ja esile tõsta.

Otsimootoriturundus Google’is

Mille jaoks on SEO vajalik Sinu ettevõtte kodulehele? 

Mõtle oma ettevõttest kui taimest. Erinevad taimed vajavad kasvamiseks ja õitsemiseks erinevat tüüpi hoolt. Kõik teavad põhitõdesid – kasuta mulda, istuta seeme, kasta veega ja lase päikesevalgust ligi. Teoorias jääb üle vaid vaadata, kuidas taim kasvab. Tegelikkuses jäävad paljud algajad taimekasvatajaid hätta ning esile kerkib mitmeid küsimusi. Millist mulda vaja on? Kui palju on piisavalt, aga mitte liiga palju vett ja valgust? Millal on vaja suuremat potti?

Sama on Sinu ettevõtte ning selle kodulehega. Hea kodulehe loomine, nagu taimekasvatuski, ei tundu teoorias keerulise ülesandena. Ligitõmbav disain, kasutajamugavus, konkreetsed müügitekstid ning tasuline kodulehe reklaamimine tunduvad piisavad selleks, et katta vajalikud aspektid otsingumootori turunduseks. Kuid miks siis on mõne ettevõtte kodulehe leitavus parem ning seeläbi suurem ka külastajate arv ja müügitulemused? Kuidas mõni koduleht lööb õitsele pealtnäha samade tööpõhimõtetega? 

Siin tulebki mängu SEO. SEO on see, mis tagab kodulehe parema nähtavuse ja asetuse otsingutulemustes. Mida parem on veebilehe otsingumootori sõbralikkus, seda tõenäolisemalt on koduleht Googles nähtavaks saada ning meelitada ligi potentsiaalseid kliente.

Konkurendid Google otsingutulemustes

Otsid võimalusi konkurentide edestamiseks?

Küsi SEO hinnapakkumist

SEO õpetus – millest koosneb kodulehe SEO

Vaatame lähemalt, millest valdkondadest saab alguse eduka veebilehe SEO. Väga lihtsalt öeldes saavutab selle kahel viisil – hea märksõnapõhise sisu ja backlinkidega. Tehniline SEO ja optimeerimine saavad seda võimendada ja lõpliku konkurentsieelise tuua.

1. SEO analüüs

Kõige laialdasem otsingumootoritele optimeerimise osa on esimene etapp protsessist – olemasoleva kaardistamine.  See aitab leida üles kodulehe kõige nõrgemad küljed. Analüüs loob aluse kodulehe tervisest ning annab ülevaate valupunktidest. Kodulehte optimeerides on kõige kindlam tugineda auditile ja senistele tulemustele ning alles siis viia ellu muudatused saavutamaks paremat leitavust. Otsingutulemustes kodulehe positsiooni parandamiseks saab optimeerida peamiselt kodulehte ennast, kuid ka palju teisi faktoreid. 

Pikem selgitus

Näide meie 30+ lk pikast auditist

2. Märksõnade analüüs

Märksõnad on terminid, mille kaudu interneti otsingumootori kasutaja jõuab veebileheni. Märksõnade leidmiseks on spetsiifilised tööriistad, mis näitavad mitte ainult termineid, mille kaudu kasutajad leheni jõuavad, vaid ka nende olulisuse järjestust, seotud termineid, konkurentide jaoks edukaid märksõnu ning palju muudki. Märksõnade leidmiseks on parimad programmid näiteks Semrush, Ahrefs ja Surfer SEO. Märksõnade analüüsis saadud termineid kasutatakse hilisemates etappides sisu loomiseks. 

Pikem selgitus

Google Search Console tulemused

3. Sisu – tekst, pildid, videod

Veebilehe sisu on üks olulisemaid, tihti isegi kõige olulisem komponent SEO-st. Ilma korraliku ja struktureeritud sisuta on võimatu, et veebisait konkurentidest parem on ning otsingumootorites esilehele jõuab. Sisuks on esileht, toote või teenuse kirjeldus, blogipostitus, video, artikkel ning mis tahes muu tekst. 

Kuigi veebilehe sisu juures on paljut, mida jälgida, on kolm põhilist soovitust:

  • õigete märksõnade kasutamine õigetes kohtades, sealhulgas pealkirjade sõnastus;
  • tekstide struktureerimine ja korrastamine;
  • tekstide pikkus.
Pikem selgitus

SEO sisuloome assistent

4. Lehesisene SEO

Lehesisene SEO ehk kodulehe optimeerimine, nagu nimigi ütleb, tähendab tööd veebilehel endal. Lehesisene SEO tähendab nii lehe sisu kui ka HTML-i lähtekoodi optimeerimist. Lisaks sellele hõlmab see osa SEO-st näiteks piltide alt teksti, märksõnade valikut, lehe laadimisaja kiirendamist ja pealkirjade optimeerimist. Lehesisese SEO üks pöördelisemaid tegureid on asjakohasus. Kui asjakohane on veebilehe sisu kasutaja otsingupäringu ja otsingu taga oleva eesmärgi jaoks. 

Pikem selgitus

Yoast SEO tööriist aitab optimeerida

5. Tehniline SEO

Tehniline SEO seisneb veebilehe tehniliste aspektide täiustamises. Tehnilist SEO-d loetakse osaks lehesisesest SEO-st, mis keskendub veebisaidi enda elementide täiustamisele. Tehnilise SEO oluliste elementide hulka kuuluvad roomamine, indekseerimine, renderdamine, veebisaidi arhitektuur ning mobiilisõbralikkus.

Tähtsaim osa tehnilisest SEO-st on veebilehe kiirus. Otsingumootorid teavad, et aeglased veebilehed ei paku optimaalset kasutajakogemust ja -mugavust. Seetõttu eelistavad nad veebilehti, mis laadivad kiiremini.

Tehniline SEO sisaldab endas detaile, mida tuleb teha otsingumootoritele meeldimiseks. Tavaline veebilehe külastaja ei märka tavaliselt neist ühtegi.

Pikem selgitus

Tehnilise SEO kontrollimise tööriist

6. Leheväline SEO ja backlingid

Leheväline SEO on töö, mida tehakse väljaspool veebilehte, et mõjutada selle kaudu paremusjärjestust otsingumootori tulemustes. Leheväline SEO viitab kõikidele SEO taktikatele, mis ei hõlma kodulehele sisu värskendamist ega avaldamist. Sinna alla kuuluvad näiteks välised viited, sisuturundus, reklaamid, sotsiaalmeedia ning palju muudki. 

Üks olulisemaid osasid lehevälisest SEO-st on välised lingid. Välised lingid ehk ka “tagasilingid” (inglise keeles backlinks) on lihtsalt öeldes lingid, mis viivad ühelt veebisaidilt teisele. Otsingumootorid kasutavad tagasilinke paremusjärjestuse analüüsis, sest kui üks veebisait viitab teisele, tähendab see, et nad usuvad lingitava sisu olulisusesse.

Pikem selgitus

Backlinkide vaatlusprogramm

7. Lokaalne SEO

Lokaalne SEO on turundusmeetod, mis aitab füüsilise asukohaga ettevõtetel parandada nähtavust otsingumootorites, eriti Googles ja Mapsi kaardivaates. See on lahutamatu osa SEO strateegiast, mis sihib kliente konkreetses piirkonnas, linnas või naabruskonnas. Kui veebilehel on soov müüa tooteid või teenuseid näiteks ühes linnas asuvatele tarbijatele, on rõhk just lokaalsel SEO-l.

Pikem selgitus

Otsingutulemuste kaardivaade

Otsid võimalusi kodulehe külastuste kasvatamiseks?

Küsi SEO hinnapakkumist

Parimad SEO tööriistad

SEO töö alustalaks on tööriistad ja nende targalt kasutamine. Õiged SEO tööriistad muudavad veebisaidi toimivuse optimeerimise ning otsingumootori paremusjärjestuse haldamise paremaks ja tõhusamaks. Saadaval on tasuta ja tasulised tööriistad, mis aitavad jälgida märksõnade positsioone ja külastuste arvu ning mis on abiks linkide loomisel, sisu planeerimisel ning paljus muuski.  

Saadavalolevate tööriistade arv on tuhandetes ning sobivaima leidmine võib olla raske. toome välja kõige populaarsemad.

Google Search Console on Google enda tasuta SEO tööriist, mis peaks olema iga kodulehe omaniku tööriistakastis. Search Console tööriist pakub ülevaadet positsioonidest ja otsinguliiklusest, teavitusi veebilehe rikete kohta ning palju muud. 

Google Analytics on tasuta tööriist, mis analüüsib ettevõtte veebilehe andmeid tervikuna. See aitab mõista saidi ja rakenduse kasutajaid, nende käitumist, turunduskanalite tõhusust, konversiooni ning palju muud.

Semrush on üks populaarsemaid SEO tööriistu ning pakub kõike vajalikku eduka internetiturunduse jaoks. Märksõnade analüüs, tehniline audit, SERP igapäevane jälgimine, aga ka sisuturundus, reklaamid ja sotsiaalmeedia on kõik tööriistad, mida saab Semrush-ist. 

Ahrefs on samuti teine populaarne tasuline SEO tööriist, mis pakub veebisaidi auditit, konkurentide analüüsi, märksõnade analüüsi ning paremusjärjestuse jälgimist. Ahrefs’il on maailma suurim backlinkide andmebaas ning seda saab kasutada ka tasuta.

⚠ Hea teada

Google’il võtab kodulehel tehtud muudatuste ja uue positsiooni leidmine aega. Esmane muutus on tavaliselt märgatav mõne nädala jooksul, esimesi tulemusi saab varasemalt mõõta kolm kuud peale tööde teostamist. Maksimaalne kasu ehk investeeringu tasuvus saabub keskmiselt 9-12 kuu möödudes ning tavaliselt on selleks hetkeks meie klientide SEO liiklus kordades kasvanud.

SEO ei ole ühekordne tegevus, kuna Google areneb ning ka konkurendid tegutsevad. Vähemalt kord aastas tuleks vaadata, kas SEO positsioonid või liiklus on langema hakanud ning kodulehte uuendada, et konkurentidega sammu pidada.

SEO teenus

Edukas kodulehe SEO ja head tulemused sisaldavad mitmeid elemente. Sellisel puhul aitab kliendi eesmärke täita SEO spetsialist ning Eesti turul pakutavate SEO teenuste valik sisaldab endas tavaliselt järgmisi samme:

  1. Audit, mis sisaldab endas nii tehnilist auditit kui ka sisu auditit. See annab kokkuvõtliku ülevaate veebilehe valukohtadest, mida tuleb parandada, et orgaanilises otsingus hea koht tagada. 
  2. Märksõnade analüüs, et teada saada praegused tulemus ja positisoonid ning selle põhjal saadud infot ja termineid hiljem sisus kasutada. Sisu optimeerimine väärtuslike märksõnade põhjal on see, mis viib teid potentsiaalsete klientide ette.
  3. Sisuloome – see sisaldab endas nii esilehe teksti, blogipostitusi, kategoorialehti, maandumislehti, aga ka pilte ning videosid. Eesmärgiga sisu loomine ja õigete märksõnade kasutamine sisus on üks oluline osa SEO-st.
  4. Lehesisene optimeerimine – sellesse etappi kuulub näiteks pealkirjade optimeerimine, meta/alt tekstid ning sisuloome kontroll. 
  5. Tehniline SEO, mis viitab veebilehe tehniliste aspektide täiustamisele. Veebilehe kiiremaks, hõlpsamini roomatavaks, mobiilisõbralikuks ja otsingumootoritele arusaadavaks muutmine on tehnilise optimeerimise alustalad. 
  6. Leheväline SEO ning välised viited ehk backlingid – see etapp sisaldab endas veebilehe ajalugu ja külastatavust, reklaami, viitavate linkide arvu ning muid toiminguid, mida tehakse väljaspool veebilehte. 
  7. Lokaalne SEO näitab palju kasulikku teavet selle kohta, kust kodulehe sihtrühm kaupu, teenuseid või teavet otsib. Seejärel saab neid andmeid kasutada lokaliseeritud SEO strateegia loomiseks.

Kodulehe SEO teenus saab olla ühekordne ettevõtmine, aga otsingumootorid on pidevas muutumises. See tähendab, et parima võimaliku tulemuseni viib regulaarne töö. Google otsingumootor teeb keskmiselt 600 või rohkem muudatust otsingumootorite loogikas aastas. Suuremaid muudatusi tehakse keskmiselt neli korda aastas. Kõik need muudatused mõjutavad otsingutulemuste järjestust. Ehk tuleb tõdeda, SEO on maraton, mitte sprint.

Tutvu SEO teenustegaKüsi SEO hinnapakkumist

Iga klient vajab erinevaid SEO teenuseid

SEO hind

Kodulehtele optimeerimine on ettevõtja jaoks kõige lihtsam ja tihti ka odavaim viis, kuidas ennast reklaamida. Eestis piisab sageli ühekordsest tööst ja SEO jaoks ei pea midagi uut leiutama ega kampaaniaid välja mõtlema – piisab olemasoleva kodulehe täiendamist. Google on ka oluline seetõttu, et seal tehakse enamus internetiotsinguid ja ka sinu sihtgrupp otsib sealt sinu teenuseid. Kodulehe SEO abil saab oma konkurente või tihti isegi suuri ettevõtteid edestada ja saavutadaotsingumootori paremusjärjestuses esikoha. Samuti on SEO riskid palju väiksemad kui tavareklaamiga ning konversioonimäär kõrgem. Veebilehe optimeerimise abil on võimalik jõuda väga täpse osani oma sihtgrupist. Või vajadusel ka väga laia kasutajaskonnani, tõstes lihtsalt teadlikust oma brändist, toodetest või teenustest.

SEO spetsialiste ja teenusepakkujaid on turul väga erineva hinnataseme ning oskustega. Sarnaste teenuste eest võidakse küsida 10€/tund või 1500€/kuu. Tavaliselt algavad väiksemate SEO teenuste hinnad 400 eurost ning keerulisemad valdkonnad või terviklikud lahendused alates 900 eurost.

Strateeg.ee poolt pakutava SEO teenuse puhul sõltub hind väga paljudest erinevatest faktoritest:

  • auditi tulemused;
  • kodulehe hetkeseis, selle tehniline korrasolu ja sisu;
  • kodulehe ajalugu ning varasemalt tehtud SEO;
  • kodulehe omaniku soovid.

Teenuse kompaktseks pakkumiseks ning kliendi mugavuseks oleme loonud kolm paketti: ühekordne SEO, igakuine SEO ning SEO konsultatsioon või koolitus. Teenuse pakkumisel oleme alati vastutulelikud ning arvestame vajaduste ja võimalustega, lähenedes igale kodulehele individuaalselt. Kui Sa ei leidnud pakettide hulgast endale sobivat või soovid mõnda teenust eraldi, siis võta julgelt ühendust ning leiame koos lahenduse.

Vaata SEO teenuste hinnakirja

SEO audit ja strateegia

€200+

Märksõnade analüüs

€200+

SEO tekstide kirjutamine

0,1 €/sõna

Lehesisene SEO

50+ €/leht

Leheväline SEO/Backlinks

€400+

Tehniline SEO

€150+

Lokaalne SEO

€300+

Konsultatsioon

100 €/h

Paketid

Ühekordne SEO, väike leht

€500+

Ühekordne SEO, mahukas leht

€1200+

Regulaarne SEO

600+ €/kuu

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

  •  

Võta ühendust

  1. Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
  2. Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest, lisa kindlasti ka olemasoleva kodulehe aadress
  3. Koostame sobiva teenustepaketi ja pakkumise
  4. Teostame soovitud teenused
  5. Oleme alati olemas ja anname nõu

Lisainfo

Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
 5482 1450