Skip to main content

SEO TEENUS

Kasvata käivet pannes Google enda kasuks tööle

TutvustusHinnad

93% internetiliiklusest saab alguse internetiotsingust. See tähendab, et enamus sinu sihtgrupist otsib erinevate teenuste ja toodete kohta infot läbi otsingumootorite ja Google. Kuid tõsi on ka see, et 99% juhtudest ei jõua huviline otsingutulemustes esimesest lehest kaugemale ning vajutab üldjuhul esimese tulemuse peale. Kuid nagu meie klientide edulood on näidanud – SEO turunduskanalina on tõhusam kui kunagi varem ning toob sinuni regulaarselt sooja publiku. Heade tulemuste taga on alati hästi tehtud SEO teenus ning õigesti valitud SEO agentuur.

Mis on SEO teenus?

SEO on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootori tulemustes. SEO teenuse eesmärk on analüüsida konkreetset veebilehte ning rakendada tehnikaid, mis aitavad konkurente edastada ja liiklust kasvatada. SEO seadistamine aitab parandada veebilehe positsiooni otsingumootori orgaanilistes tulemustes ega tegele tasulise reklaamiga, sh. Google Ads. Töö tulemusena suureneb veebilehe külastajate arv, mis omakorda kasvatab teenuste või toodete tarbimist. 

Tänapäeval on SEO teenused kujunenud väga Google spetsiifiliseks. SEO teenused Eestis on aga üldjuhul universaalsemad ning toimingud, mida teha, et parandada veebilehe järjestus Google otsingutulemustes, parandavad järjestust ka näiteks Bing, Yahoo ja Yandex otsingumootorite tulemustes. 

Mida sisaldab SEO teenus?

SEO on kogum sadadest elementidest. Kuna osad ei ole veebilehe tavakülastajale nähtavad, on vahel keeruline mõista, miks on SEO teenus üldse oluline või vahepeal tundub kallis. Teadmine, mis etappidest koosneb kodulehe SEO ja mis on nende eesmärk, annab ülevaate, kuidas veebisaiti otsingumootoritele optimeerida. Selle tõttu alustame algusest.

Aastatepikkusest kogemusest ja edulugudest lähtuvalt oleme Eesti turule kohandanud SEO teenuse, mis koosneb vajadusel tervikuna seitsmest etapist. Sõltuvalt kliendi kodulehest ja eesmärkidest piisab mõnikord ainult ühest etapist või mõne sammu kombineerimisest. Vaatame kõiki neid seitset etappi eraldi. Etapid 1.-3. on eeltöö, 4. ja 5. tegevused lehel ning 6. ja 7. on tegevused väljaspool kodulehte. 

Meie SEO teenuseid usaldavad

Kõik kliendid

1. SEO audit ja strateegia

Veebilehele SEO tegemine algab üldjuhul auditist ehk hetkeseisu analüüsist. Audit on protsess, mille käigus kaardistatakse olemasolev –  tuvastatakse probleemid või vead, mis võivad takistada veebilehe asetust Google’is ja teistes otsingumootorites. Uue kodulehe puhul tuleb kaardistada konkurentide tegevused ja valdkonnaspetsiifilised andmed.

Audit sisaldab endas nii tehnilist kui ka sisulist poolt. Tehniline SEO audit on protsess, mis kontrollib veebisaidi erinevaid tehnilisi osi nagu näiteks HTML-elemente, metasilte, veebisaidi koodi, JavaScripti, veebisaidi laiendeid ning paljut muudki. Sisuanalüüs, sealhulgas märksõnade analüüs, näitab põhieesmärgina otsingusõnu, millele sihtgrupp internetis vastuseid otsib.

Meie poolt läbiviidud audit annab tervikliku ülevaate kodulehe tervisest. Auditi tulemused sisaldavad kliendi jaoks ka kõige olulisemat –  sisuplaan ja strateegia.

Tegemist on meie enda välja töötatud protsessiga millele alternatiive ei ole ning selle kasutusõigust oleme võimaldanud ka meie partneritele ja agentuuridele. Järgmiste SEO teenustega alustades tugineme läbiviidud auditile ning selle põhjal loodud strateegiale ja sisuplaanile.

Pikem selgitusTelli SEO audit

Näide 30 lk pikast auditist

2. Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs

Märksõnade analüüs on osa auditist. Märksõnad on huvilise sisestatud otsingud, mille kaudu jõuab ta interneti otsingumootoris huvipakkuvate veebilehtedeni. Õigete ja asjakohaste märksõnade leidmiseks on spetsiaalsed tööriistad, mis näitavad mitte ainult otsingusõnu, mille kaudu kasutajad leheni jõuavad, vaid ka nende otsingumahtu, raskusastet, seotud termineid, ning palju muudki.

Märksõnade analüüsi tulemusena saab meie SEO ekspert esitada nimekirja just kliendi koduleheni viivatest kasulikest märksõnadest. Olenevalt valdkonna spetsiifilisusest ja otsitavusest varieerub võimalike kasutatavate märksõnade arv. Märksõnade nimekiri leiab rakendust SEO teenuse järgmises etapis – sisuloomes. Kliendiga koostöös saavad paika ka prioriteedid ning täpsemad eesmärgid.

Telli märksõnade analüüs

Google Search Console tulemused

3. SEO sisu loomine

Veebilehe sisu on üks olulisemaid SEO komponente. Ilma korraliku ja struktureeritud sisuta on võimatu, et veebisait otsingumootorites esilkohale jõuab. Sisu on see, mis toob külastajate kasvu ja  parema positsiooni. Sisuks võib olla esileht, toote või teenuse kirjeldus, blogipostitus, artikkel või mis tahes muu tekst, aga ka videod ja pildid. 

Sisuloome teenus järgneb tavaliselt SEO auditi või märksõnade analüüsi teenustele. Meie rõhk on tekstidel, aga aitame otsida selle kõrvale ka sobivaid materjale ja pilte. Uute ja vähese tekstiga kodulehtede puhul loome tihti ka kogu sisu tervikuna ise. Sellisel juhul kirjutame kõik vajamineva sisu, et katta vajalikud teemad ja märksõnad. Väljakujunenud kodulehtede puhul pakume pikaajalist teenust, mille käigus kirjutame või optimeerime igakuiselt optimaalse pikkusega blogitekste või kategoorialehti. Iga kuu katame erineva teema ning tulemuslikud koostööd kestavad sellisel juhul vähemalt 6 kuud.

Klientidele, kes soovivad kirjutada oma kodulehe tekste ise, oleme valmis teinud SEO tekstide kirjutamise õpetuse.

Pikem selgitusTelli SEO tekstid

SEO sisuloome assistent

4. Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO

Lehesisene SEO tähendab kodulehe optimeerimist otsingumootoritele. Nagu nimigi ütleb, tähendab see tööd veebilehe endaga. Lehesisene SEO sisaldab endas:

  1. sisu üles laadimine ja optimeerimine;
  2. veebilehe pealkirjad ja nende optimeerimine vastavalt märksõnadele;
  3. päised;
  4. meta kirjeldused:
  5. pildi alt tekstid;
  6. lehe URL-id;
  7. sisemine linkimine;
  8. asjakohasus. 

Kõige tähtsam osa lehesisese SEO juures on viimane punkt loetelust – asjakohasus. Mida paremini veebilehe sisu kasutaja otsingusoovil ja otsingu taga olevat eesmärki tabab seda kõrgem on positsioond otsingutulemustes. Kodulehe optimeerimist teostavad meie SEO eksperdid alati nii ühekordse kui ka igakuise teenuse osana. 

Telli kodulehe optimeerimine

Yoast SEO tööriist aitab optimeerida

5. Tehniline SEO

Tehniline SEO seisneb veebilehe tehniliste aspektide täiustamises. Tehnilist SEO-d loetakse osaks lehesisesest SEO-st, mis keskendub veebisaidi enda elementide täiustamisele. Tehnilise SEO oluliste elementide hulka kuuluvad roomamine, indekseerimine, renderdamine, veebisaidi arhitektuur ning mobiilisõbralikkus.

Tähtsaim osa tehnilisest SEO-st on veebilehe kiirus. Otsingumootorid teavad, et aeglased veebilehed ei paku optimaalset kasutajakogemust ja -mugavust. Seetõttu eelistavad nad veebilehti, mis laevad kiiremini. Nii kukub aeglane veebileht otsingutulemustes allapoole ja tulemuseks on vähem liiklust.

Tehniline SEO sisaldab endas detaile, mida tuleb teha otsingumootoritele meeldimiseks. Veebilehe külastaja ei näe ega märka neist üldjuhul ühtegi.

Telli tehniline optimeerimine

Tehnilise SEO kontrollimise tööriist

6. Leheväline SEO ja backlingid

Välised lingid ehk ka “tagasilingid” (inglise keeles backlinks) on lihtsalt öeldes lingid, mis viitavad ühelt veebisaidilt teisele. Otsingumootorid kasutavad tagasilinke konkurentide võrdlemisel. Seega viited kodulehtede vahel on justkui soovitused ja mida rohkem soovitusi seda parem. Selle tõttu on suure arvu tagasilinkidega lehtedel tavaliselt kõrge orgaaniline otsingumootori paremusjärjestus.

Eesti on väike ja limiteeritud võimalustega riik ning parima kvaliteediskooriga viitajad on meediaväljaanded nagu Postimees, Delfi ja Äripäev. Linkide leidmine ja hankimine on pikk ja regulaarne protsess, mille kiirendamiseks on kindlasti ka taibukatel inimestel omad otseteed. Meie pakume tagasilinke tavaliselt pärast teiste valdkondade korda tegemist ning tihti on see teenus ka kallim kui ülejäänud SEO etapid.

Telli leheväline SEO

Backlinkide vaatlusprogramm

7. Lokaalne SEO

Lokaalne SEO on turundusmeetod, mis aitab füüsilise asukohaga ettevõtetel parandada nähtavust otsingumootorites, eriti Googles ja Mapsi kaardivaates. See on lahutamatu osa SEO strateegiast, mis sihib kliente konkreetses piirkonnas, linnas või naabruskonnas. Kui veebilehel on soov müüa tooteid või teenuseid näiteks ühes linnas asuvatele tarbijatele, on rõhk just lokaalsel SEO-l.

Eesti kontekstis ei mängi lokaalne SEO väga suurt rolli. Meie mõistes tähendab see üldjuhul Google ärikonto loomist ja seeläbi asukoha lisamist Google Maps rakendusse. Nii on ettevõtte nimi ja asukoht nähtav ka kaardil. Üldjuhul teostame füüsilise asukohaga ettevõttel need tegevused teiste teenuste raames ja lisatasuta. Kuid ka Eestis suureneb konkurents iga päevaga ning väga paljudes valdkondades on vaja ka juba teadlikult teha lokaalse SEO optimeerimist.

Telli lokaalne SEO

Otsingutulemuste kaardivaade

⚠ Hea teada

Google’il võtab kodulehel tehtud muudatuste ja uue positsiooni leidmine aega. Esmane muutus on tavaliselt märgatav mõne nädala jooksul, esimesi tulemusi saab varasemalt mõõta kolm kuud peale tööde teostamist. Maksimaalne kasu ehk investeeringu tasuvus saabub keskmiselt 9-12 kuu möödudes ning tavaliselt on selleks hetkeks meie klientide SEO liiklus kordades kasvanud.

SEO ei ole ühekordne tegevus, kuna Google areneb ning ka konkurendid tegutsevad. Vähemalt kord aastas tuleks vaadata, kas SEO positsioonid või liiklus on langema hakanud ning kodulehte uuendada, et konkurentidega sammu pidada.

Mida jälgida SEO veebiagentuuri valimisel?

SEO on mitmetahuline tööprotsess, mis sisaldab palju erinevaid toiminguid. Üha kasvaval digiturunduse maastikul on nii vajaduse kui teenuseid pakkuvate SEO agentuuride arv kiirelt kasvav. 

Siinjuures pole asukohal üldse tähtsust – professionaalne SEO agentuur Tallinnas võib teenuseid pakkuda ükskõik millise linna ettevõttele ning sageli pakutakse teenuseid ka välismaale. Nii on Tallinnas asuv SEO turundusagentuur võimeline teenust pakkuma igaühele üle maailma. Samas SEO optimeerimine Tallinna jaoks ei pruugi sobida igaühele – see nõuab lokaalse SEO kogemust.

Valikute rohkus ei tähenda alati head. Kuidas aru saada, mida jälgida SEO turundusfirma valimisel? Hind, kvaliteet ja tulemused ei pruugi alati ühilduda. Väga sageli jõuavad meie juurde kliendid, kellele on pakutud ülehinnatud SEO teenust, mis ei ole toonud soovitud tulemust. Peale suurte rahasummade saamist on tegijad üldse kadunud või positsioon otsingumootori tulemustes jäänud samaks.  

SEO agentuuri valides:

  1. Vaata ettevõtte enda kodulehte. Kas see on otsingumootorite jaoks edukalt optimeeritud? Kas nende veebileht on otsingumootori tulemustes kõrgel positsioonil? Kui nad ei ole suutnud aidata enda positsiooni hoida, ei saa nad tõenäoliselt aidata ka teisi.
  2. Vaata kodulehel tehtud tööde portfoliot. Kas see kajastab nende kogemusi? Kas kodulehel on välja toodud edulood, mis nende oskusi kinnitavad?
  3. Ära usalda suuri lubadusi. Isegi kõige osavam SEO ekspert ei saa nädalaga lubada esikohta Google otsingutulemustes. SEO on pidevalt muutuv protsess ning sõltub nii konkurentidest kui Googlest. Positsiooni, liikluse või müügi kasvu saab prognoosida tuginedes SEO agentuuri varasemal kogemusel.
  4. Vaata, kas kodulehel on eelnevate klientide tagasisidet. Positiivne koostöö eelnevate klientidega annab kindlustunnet, et ka sinu koostöö selle agentuuriga on hea. 
  5. Odav, kiire ja lihtne ei ole parim variant. Mõnes valdkonnas on see veel võimalik. Kuid korralik SEO võtab aega ja raha. Ettevõtted, kes pakuvad odavaid üleöö lahendusi ei ole usaldusväärsed. Parem viis SEO haldamiseks on sõlmida igakuine või aastane leping, et tagada pidev areng ja nii kasvatada müüginumbreid.

Otsid võimalusi kodulehe külastuste kasvatamiseks?

Küsi SEO hinnapakkumist

SEO teenused Eestis – paketid ja ülevaade

Edulood ja tulemuslikud koostööd saavad alguse suhetest. Meie SEO spetsialistid teevad tihedat koostööd klientidega, et töötada välja kohandatud SEO strateegad, mis suurendavad pikaajalist kasumlikkust. Loome sisukaid ja pikaajalisi suhteid, et nendele tuginedes saavutada tõelisi tulemusi. Kuigi iga töö hind on erinev saame välja tuua selle, millised on SEO teenuste standardlahendused.

1. Ühekordne SEO

Ühekordne SEO teenus on komplekt erinevatest etappidest. Audit näitab, mida on kliendi veebilehel vaja ning sellest lähtuvalt saab mahte ja vajadusi prognoosida. Näiteks on mõnel lehel vaja lehesisest SEO-d, märksõnade analüüsi ning pikemat sisu, aga teisel lehel ainult tehnilist optimeerimist. Vastavalt kliendi eesmärkidele või kodulehe hetkeolukorrale teostame osaliselt või tervikuna kõik eelpool kirjeldatud seitse sammu. Sellist teenust kasutatakse tihti ka koos kodulehe loomisega. SEO tööde kaasamine veebilehe tegemisel tähendab seda, et juba paari kuuga toob koduleht ise regulaarselt orgaanilist liiklust. 

SEO ühekordne teenus on sobilik:

  • alles loodavale kodulehele;
  • kodulehele, millel pole palju konkurente ehk valdkond on spetsiifiline;
  • väikesele ettevõttele, kellel pole suurt eelarvet;
  • valdkonnas, kus pole palju vaja kirjutada ega optimeerida (tavaliselt teenuseid pakkuvad lehed).
Telli ühekordne SEO

Iga klient vajab erinevaid SEO teenuseid

2. Igakuine SEO pakett

Igakuine SEO teenus sisaldab samu samme, mida ühekordne teenus, kuid neid teostatakse regulaarselt. Igakuise SEO teenuse juures on tätsampidev tulemuste jälgimine, analüüs ja strateegia kohandamine. Igakuiselt vaatame üle kodulehe liikluse ja eelmise kuu tulemused ning analüüsime, mida muuta. Eelmise perioodi tulemused aitavad püüelda paremuse poole ning aitavad täiendada veel puuduolevaid lünkasid.

Igakuise SEO juures on tavaliselt fookus sisuloomel või backlinkide loomisel. Sellist regulaarset teenust vajavad veebilehed, kus teemasid on palju ning ühekordse optimeerimisega ei ole võimalik kõike katta.

SEO igakuine teenus on sobilik:

  • valdkonnas, kus on palju konkurente;
  • suurettevõtetele, kelle teenusevalik on lai;
  • e-poodidele, kus on palju tooteid ja tootegruppe. 
Telli regulaarne SEO

SEO edu peitub püsivuses

3. SEO konsultatsioon või koolitus 

Lisaks veebilehe SEO teenustele pakume konsultatsioone ja koolitusi. Eesmärgiga luua suuremat teadlikkust SEO valdkonnast ning selle eripäradest, kasvatades seeläbi arusaama strateegilisest ja mõõdetavast internetiturundusest. 

SEO koolitusi pakume ennekõike sisekoolitusena suuremat meeskonda omavatele ettevõtetele, kes soovivad oma veebilehel ise SEO põhimõtteid järgida ning parandada. Koolitus selgitab SEO põhitõdesid ning sisaldab ka soovitusi ja näiteid konkreetse lehe ja valdkonna kohta.

Lisaks sellele viime läbi tasuta veebikoolitusi baasteadmiste pakkumiseks erinevatel teemadel.

SEO konsultatsioon on kõige odavam viis isetegijale oma kodulehe SEO tulemuste parandamiseks. See on üks ühele vestlus, mille käigus anname nõu konkreetselt kliendi veebilehest lähtuvalt. Klient saab ülevaate murekohtadest ning sellest, millele tulevikus rõhku panna ning kuidas seda samm sammult ise teha. Konsultatsiooni soovitame väikeettevõtetele, kes teevad oma SEO-d ise või soovivad sellega alustada. See on hea viis saada asjakohaseid teadmisi ja näpunäiteid oma ettevõtte päringute või müügi kasvatamiseks. Konsultatsioone soovitame võimalusel võtta igakuiselt või üle paari kuu, et vahepeal tehtud töö ja edusammud koos meie SEO strateegiga koos üle vaadata. Samuti on korduv konsultatsioon hea viis, kust saada soovitusi ja motivatsiooni edasi liikumiseks.

Koolituste ning konsultatsioonide hinnad on alates 100 €/h. Võta meiega ühendust ning küsi pakkumist.

KoolitusedTelli tasuta SEO konsultatsioon

SEO teenuste hind

SEO hinnad on üha suureneva nõudluse ning majandusolukorra tõttu kiires tõusujoones. Ning nagu SEO puhul ikka – kõik oleneb. Nii ka SEO hind sõltub väga paljudest erinevatest faktoritest. 

  • Millised on kliendi eesmärgid? 
  • Kas teenus sisaldab kõiki etappe või on teatud osad teostatud juba kliendi poolt? 
  • Kas vajalik on teenust osutava firma SEO või e-poe SEO? 
  • Kas vajalik on eelnevalt tehtud SEO parandamine või algab teenuse teostamine nullist?
  • Kui pikk on konkureerivate kodulehtede sisu?

Ettevõtte valdkond ja tuntus, konkureerivate veebilehtede rohkus, kodulehe vanus, külastajate arv ja sisu pikkus on vaid mõningad tegurid, mis kujundavad SEO teenuse lõpliku hinna. Oma kogemuse põhjal võime öelda, et SEO üksikute etappide teostamise hinnad algavad Eesti turul 300 eurost. Ühekordne SEO teenus algab 500 eurost ning igakuiste SEO pakettide hinnad on samuti vähemalt 500 eurot/kuu.

Meie SEO agentuur usub, et ükski valdkond pole liiga tehniline, keeruline või võimatu. Kajastame seetõttu ka iga kuu oma blogis klientide edulugusid.  Kui sa soovid, et sinu kodulehe liikluse kasv oleks usaldusväärsetes kätes ja keegi tegeleb sinu eesmärkide ja unistuste nimel siis pöördu meie poole! SEO tellimine meie kodulehe kaudu on kiire ja lihtne. Räägi oma murest, leiame lahendused ning paneme kodulehe kasvama!

Vaata SEO teenuste hinnakirja

SEO audit ja strateegia

€200+

Märksõnade analüüs

€200+

SEO tekstide kirjutamine

0,1 €/sõna

Lehesisene SEO

50+ €/leht

Leheväline SEO/Backlinks

€400+

Tehniline SEO

€150+

Lokaalne SEO

€300+

Konsultatsioon

100 €/h

Paketid

Ühekordne SEO, väike leht

€500+

Ühekordne SEO, mahukas leht

€1200+

Regulaarne SEO

600+ €/kuu

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

Küsi pakkumist  ⇩ 

  •  

Võta ühendust

  1. Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
  2. Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest, lisa kindlasti ka olemasoleva kodulehe aadress
  3. Koostame sobiva teenustepaketi ja pakkumise
  4. Teostame soovitud teenused
  5. Oleme alati olemas ja anname nõu

Lisainfo

Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
 5482 1450