Strateeg ja Premiumkellad.ee koostöö sai alguse 2021. aasta maikuus. Society Web Solutions eestvedamisel oli eesmärgiks pakkuda SEO teenust, et otsingumootoritest tulevate külastajate arvu tõsta.
Klient soovis kasvatada SEO abiga enda kodulehele külastajaid.
Samm 1: Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs
Sisu ja tulemusi vaatav audit tuvastab, millised lehed toimivad hästi ja toovad liiklust ning millised mitte. Selle põhjal otsustatakse, millist sisu säilitada, millist juurde luua, optimeerida, ümber kirjutada või oma veebilehelt üldse eemaldada. Suur osa sisu auditist moodustab märksõnade analüüs, mis näitab põhieesmärgina termineid, mille kaudu kasutajad leheni jõuavad.
Ka Premiumkella veebilehe jaoks teostasime märksõnade analüüsi ja lõime analüüsi tulemustest lähtuvalt sisuplaani, mida hakkasime igakuiselt täitma.
Samm 2: SEO sisu loomine
SEO sisu loomise eesmärgiks ei ole mitte ainult potentsiaalset klienti informeerida ja harida, vaid aidata ka veebilehel ilmuda otsingumootori tulemustes heale positsioonile. E-poodide puhul tähendab see peamiselt tööd tootekategooriate ja blogi kallal.
Premiumkellade veebilehe jaoks oleme aastate jooksul kirjutanud üle 18 000+ sõna sisu.
Samm 3: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO
Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tõsta nii külastajate kui ka otsingumootorite arusaamist lehest. Selle protsessi lõppsihiks on kiirem, parema kasutajamugavusega ja rohkemate külastajatega veebileht.
Premiumkellade puhul muutsime kodulehte võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks just otsingumootorite jaoks. See tähendas näiteks tootekategooriate optimeerimist, mis on peamine iga e-poe puhul.
Samm 4: Leheväline SEO ja backlingid
Välised lingid ehk ka “tagasilingid” (inglise keeles backlinks) on lihtsalt öeldes lingid, mis viivad ühelt veebisaidilt teisele. Otsingumootorid kasutavad tagasilinke paremusjärjestuse analüüsis, sest kui üks veebisait viitab teisele, tähendab see, et nad usuvad lingitava sisu olulisusesse. Lingid on unikaalne võimalus kodulehele külastajaid saada ning oma tuntust ja usaldust kasvatada nii inimeste kui Google silmis. Viited kodulehtede vahel on justkui soovitused – mida rohkem on soovitusi, seda parem.
Eesti parima kvaliteediskooriga viitajad on meediaväljaanded nagu Postimees, Delfi ja Äripäev. See tähendab, et üldjuhul on viidatavate linkide allikad väga sarnased ning konkurentide edastamiseks tuleb olla loov. Käesoleva kliendi puhul lisasime tema kodulehe aadressi erinevatesse sobilikesse foorumitesse ja kataloogidesse, kuhu saab oma postituse/info tasuta või kokkuleppel lisada.
Tulemused
Kui Premiumkellade kodulehe parendamine ja SEO töö algasid 2021. aasta keskel, siis märgatavad tulemused ilmnesid 2021. aasta teises pooles.
- 60% liiklusest on SEO
- 55% müügist tuleb tänu SEOle
- Esimese 6-kuulise koostööperioodi lõpuks oli SEO liiklus kasvanud 65% ja käive 2,2x
- Strateegiline SEO teenus ja sisu on igakuist SEO käivet tõstnud 3,4x
- SEO liiklus ja käive kasvavad iga aasta 1,5x ja seda ka pärast koostöö lõppu
- Klient on Googles top10 valdkonna kõige otsitumate märksõnadega