Mis on Google Ads?
Google Ads on Google’i veebireklaamiprogramm, mille kaudu saab luua veebireklaame, et jõuda inimesteni täpselt siis, kui nad on huvitatud toodetest ja teenustest, mida Sa pakud. Google Ads programmi saab kasutada oma ettevõtte reklaamimiseks, toodete või teenuste müümiseks, teadlikkuse tõstmiseks ja oma veebisaidi liikluse suurendamiseks.
Ettevõtted otsustavad, kui palju nad on nõus maksma iga kliki eest ning osalevad Google’i oksjonil. Selle otsuse, millised reklaamid ja mis järjekorras kuvatakse, aluseks on nii ettevõtte pakkumise summa kui ka reklaamisisu kvaliteet (nt selle asjakohasus ja sihtlehe kasutajasõbralikkus).
Targalt seadistatud Google Ads võib paljude ettevõtete jaoks olla hea viis, et suurendada brändi tuntust ja müüki ning saavutada häid tulemusi isegi tiheda konkurentsi korral.
Google Ads seadistuse sammud
1. Loo Google Adsi konto
Mine Google Adsi veebisaidile ning vajuta “Loo konto”. Kui Sul juba on konto, siis logi kontole sisse. Konto seadistamisel sisesta oma ettevõtte nimi ja veebiaadress, kuhu soovid reklaami kaudu külastajaid suunata.
2. Loo uus Google Adsi kampaania
Klõpsa Google Adsi põhimenüüs “New campaign” (“Uus kampaania”). Seejärel sea Google’i turunduse eesmärgid:
- Rohkem telefonikõnesid.
- Rohkem müüke või päringuid veebisaidil.
- Rohkem külastusi füüsilisse asukohta.
- Rohkem vaatamisi ja seotust YouTube’is.
Sinu valitud eesmärgi alusel saad määrata kampaania tüübi ja kohandada soovitud tegevust.
3. Määra Google Adsi pakkumisstrateegia
Otsusta, kui suur on Google Adsi reklaamikampaania eelarve ning kas maksad klikkide, näitamiste või konversioonide eest.
4. Määra Google’i reklaami sihtrühm
Järgmiseks määra, kust Google Sinu sihtrühmast inimesi leiab. Valige asukohad, keelegrupid, valikulised huvipakkuvad kategooriad, mida soovid reklaami näitamisel sihtida.
5. Vali Google Adsi reklaami märksõnad
Vali märksõnad või fraasid, mis on seotud sinu toodete või teenustega ja mille alusel inimesed leiavad Sinu reklaami. Need võivad olla üksikud sõnad või pikemad fraasid.
6. Loo oma Google Adsi reklaami sisu
Loo reklaami sisu, arvestades peamisi soovitusi Google’i reklaami koostamiseks.
- Pealkiri peaks olema lühike ja tähelepanu köitev.
- Kirjeldus peaks selgitama, mida pakud ja miks see on oluline.
- Lisa ka CTA ehk tegevusele kutse (ingl call-to-action), nt „Osta kohe“ või „Proovi tasuta“.
- Lisaks saad lisada telefoninumbri, et kliendid saaksid otse helistada.
- Võimalusel kasuta pilte või logosid – need parandavad visuaalset mõju ja usaldusväärsust.
Rohkem soovitusi sisuteksti kirjutamiseks võib leida selleteemaliselt blogipostituselt. Kontrolli ka reklaami eelvaadet, et näha, kuidas see kasutajatele välja paistab.
7. Avalda Google Adsi kampaania
Kontrolli kõik kampaania andmed ja vajadusel tee muudatusi. Sisesta makseinfo. Pärast esitamist kontrollib Google reklaami oma tingimustele vastavust.
Google Adsi KKK
Kas Google Ads ja Adwords on üks ja sama asi?
Google Ads ja Adwords ei ole sama, kuid need on omavahel seotud. Google AdWords oli algne platvorm, mis loodi otsingureklaami jaoks. 2018. aastal otsustas Google muuta platvormi nime ja laiendada võimalusi. Google Adsi põhiolemus jäi samaks – võimaldada ettevõtetel tellida veebis reklaami Google’i erinevates kanalites.
Mis vahe on Google Adsil ja SEO-l?
Google Ads on tasulise reklaami platvorm, kus ettevõte maksab selle eest, et tema reklaam ilmuks kohe otsingutulemuste alguses. SEO (ingl Search Engine Optimization) on tasuta võimalus, mille eesmärk on pikaajalise strateegia tulemusel parandada veebilehe tulemusi veebiotsingutes. Kuigi SEO tulemused on näha hiljem, siis on need püsivamad. Google Adsi tulemused tekivad kohe, mistõttu on olukordi, kus Google Adsi turundus on vajalik, nt teatud valdkondades (e-poed) või väikeste ettevõtete käivitamisel. Küll aga tasub teada, et ka tasulise Google Adsi kasutamisel peaks SEO olema hea.
Kuidas luua ise Google’i reklaami?
Google’i reklaami õppimiseks on nii tasuta kui tasulisi võimalusi:
- Google’i enda loodud tasuta õppematerjalid ja koolitused
- YouTube’i õpetused nii algajatele kui edasijõudnutele
- E-kursuste platvormid, nt Veebikool, Udemy, Coursera, Hubspot Academy
- Digiturunduse teemasid kajastavad blogid ja podcastid
Seega on erinevaid võimalusi, et õppida, kuidas kasutada Google Adsi. Kui on huvi digiturunduse vastu, soov ennast arendada ja õppida praktilisi oskusi ning vaba aega enesetäienduseks, siis võib Google Adsi seadistamise õpe olla hea võimalus.
Google Ads - õppida ise, minna koolitusele või palgata agentuur?
Otsus sõltub Sinu ajast, eelarvest ja isiklikust eelistusest. Sageli soovitatakse tellida ühekordne Google Adsi seadistus agentuurilt või vabakutseliselt spetsialistilt, sest üldjuhul ei ole see kallis.
Näiteks meie vabakutselise Google Adsi spetsialisti teenustasu on tõenäoliselt võrreldav koolituse maksumusega. Google’i reklaamide iseõppimine on hea võimalus neile, keda see teema huvitab ja kes soovib sellega tegeleda ka tulevikus.
Kas on valdkondi, kus Google Ads ei ole kasulik?
Google Ads ei ole kasulik valdkondades, kus otsingumaht on väga madal, konkurents väike ning kus kliendid pigem otsivad infot ja nõu kui pakutavat teenust või valmis toodet. Sageli võivad need olla näiteks väga spetsiifilised teenused või uued tooted turul, millel pole veel piisavalt otsingumahtu. Samuti ei ole tasulist Google’i reklaami mõtet teha valdkondades, kus toote/teenuse hind on väga madal ning reklaamikulu ületaks võimaliku müügitulu.
Google reklaami tulemuste mõõtmine
Google’i reklaami tulemusi saab hinnata näitajate alusel, nt analüüsida otsingus näitamiste arvu, klikkimise määra ehk CTR-i, konversioonide ehk soovitud tegevuste arvu, nt päringute või ostude arvu jne. Regulaarne Google’i reklaami tulemuste analüüsimise ja reklaami optimeerimise abil saab teha muudatusi kampaanias ning saavutada paremaid tulemusi. Näiteks madal CTR võib viidata vajadusele muuta reklaami või sihtimisstrateegiat. Kui konversioonide arv on madal, tuleks analüüsida reklaami sisu ja sihtlehti. Lisaks on kasulik hinnata ROAS-i (ingl return on advertising spend) ehk reklaami tasuvust, mis aitab aru saada, kui palju teenite iga reklaami kulutatud euro kohta. Positiivne ROAS viitab sellele, et reklaamid on tulusad.
Google Adsi reklaamide tulemuslikkuse hindamine võib olla mõnikord keeruline. Seoses Consent Mode’i V2 täiustatud versiooni kasutuselevõtmisega selle aasta septembris oleme näinud juhtumeid, kus küpsiste ja andmete haldus on tekitanud analüütikas segadust, mistõttu külastajate numbrid näivad tegelikkusest väiksemad. Näiteks oli juhtum, kus klient kahtles, kas Google Adsi teenusepakkuja lubatud tulemused on realistlikud. Teenusepakkuja hinnangul oli tulemuseks 5000 külastajat, kuid kodulehe analüütika näitas vaid umbes 500. Uurimise tulemusena saime kinnitada, et Google Adsi teenusepakkuja hinnang oli õige ning vastuolu oli tingitud Consent Mode’i eripäradest.
Google reklaami tüübid ja võimalused
Google Adsi turunduses kasutatakse erinevaid reklaamitüüpe:
- Otsingureklaam kuvatakse Google’i otsingutulemuste lehel vastavalt otsitud märksõnadele.
- Display-reklaami puhul kasutatakse visuaalseid ja silmapaistvaid bännerreklaame veebilehtedel ja rakendustes.
- Shopping-reklaami eesmärgiks on tutvustada tootevalikut ja suunata potentsiaalne klient oma e-poodi või füüsilise asukohaga poodi.
- Videoreklaam kuvatakse Youtube’i videode vaatajatele, et leida uusi kliente ja hoida sidet olemasolevatega.
- Rakendussisese reklaami eesmärk on jõuda sihtgrupini mobiilirakenduste kasutamise ajal.
Kas sul tekkis mõni küsimus Google Adsi osas?
Google Adsi agentuurid ja teenuse hind
Google Adsi reklaami teenust pakutakse mitmesuguses mahus ja eri tingimustel.
- Ühekordne Google Adsi reklaam sobib klientidele, kes soovivad alustuseks professionaalset konto seadistust ja kampaania loomist ning plaanivad hiljem reklaamide haldamise ise üle võtta või tulevikus tellida uuesti ühekordse teenuse. Selliseid ühekordseid Google Adsi teenuseid pakuvad sageli vabakutselised ning teenuse hind võib olla 300-400 eurot.
- Regulaarne Google Adsi turundus sobib klientidele, kes soovivad iga kuu üle vaadata tulemused, et muutuvatest tingimustest hoolimata hoida reklaamid ajakohased ja maksimeerida tulemusi. Selline Google Adsi teenus võib maksta 50-500 eurot/kuus, sõltuvalt paranduste ja ülevaadete mahust.
Meie teeme koostööd mitmete vabakutseliste Google Adsi reklaami spetsialistidega, kelle teenuse kvaliteet on väga hea ja hinnatase taskukohane. Strateegi koostööpartnerid on näiteks Pinpoint Digital, Ga4 ja Geeks.
Soovitame teenusepakkujalt küsida endale ligipääsu Google Adsi kontole, kuna see pakub suuremat kontrolli ja paindlikkust. Ettevõtted saavad jälgida kampaaniate tulemusi reaalajas ja teha paremat koostööd teenusepakkuja ja sisemiste meeskondadega.
Google Adsi kampaania hinnad ja eelarve
Google Adsi reklaami hind sõltub mitmest tegurist, nt valdkonnast, hetke trendidest ja sellest, kui hästi oma kontot hallatakse. Igakuine kulu reklaamile Google’i otsingus võib olla 200-2000 eurot. Sellele lisandub Google Adsi haldaja või agentuuri tasu.
Kas Sa soovid saavutada paremaid tulemusi Google’i reklaamiga? Võta meiega ühendust ning koostöös parimate spetsialistidega aitame Google Adsi seadistuse ja haldamise abil tuua rohkem kliente ja suurendada müüki.
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Võta ühendust
- Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
- Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest, lisa kindlasti ka olemasoleva kodulehe aadress
- Tutvume probleemiga ning teeme pakkumise
- Lahendame probleemi
- Oleme alati olemas ja anname nõu
Lisainfo
Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
5482 1450