Skip to main content

Strateegi koostöö Jüritoru OÜ-ga sai alguse 2021. aasta novembris. Klient pöördus meie poole kindla probleemiga – veebileht ei ole Google otsingumootori tulemustes esilehel.

Klient soovis kodulehe kaudu rohkem päringuid saada ja otsingumootori tulemust nähtavam olla.

Samm 1: Audit

Nagu ikka alustasime oma tööd põhjaliku auditiga. Tõhusa strateegia loomiseks ning senise veebilehe ajalooga tutvumiseks, viisime esimese sammuna läbi kodulehe auditi. Auditi eesmärgiks oli tuvastada võimalikult palju orgaanilise otsingu toimivust mõjutavaid põhiprobleeme. Selle tulemused:

  • andsid üksikasjaliku ülevaate veebilehest SEO vaatenurgast;
  • tõi välja murekohad ja valdkonnad, mida parandada. 

Samm 2: Märksõnade analüüs

Vaatasime jyritoru.ee seniseid Google Analyticsi ja Google Search Console andmeid, et teha kindlaks saidi kõige paremini toimivad lehed ja märksõnade positsioonid otsingutulemustes. Struktureeritumate andmete kogumiseks valdkonna kohta tegime täpsed märksõnauuringud, kasutades SE Rankingut, Google’i märksõnade planeerijat ja teisi tööriistu. Uuringute tulemusena leidsime valdkonnaga sobivad märksõnad ning valisime neist välja kõige olulisemad.

SEO auditi, märksõnauuringute ja konkurentide analüüside tulemuste põhjal koostasime põhjaliku dokumendi, mis kajastas, kuidas parandada veebisaidi kohalolekut otsingumootorites ja suurendada saidi liiklust. Meie soovitused hõlmasid nii tehnilisi kui ka sisuga seotud täiustusi.

Samm 3: SEO sisuloome

SEO sisuloome eesmärgiks on luua sisu, mis aitaks veebilehel jõuda otsingumootorites headele positsioonidele. Seega toetub veebilehe SEO tekst märksõnade analüüsile ning keskendub analüüsist saadud enimotsitavate ja seonduvate terminite kasutamisele tekstides. Nii toimisime ka käesoleva kliendiga. Jüritoru OÜ veebilehele kirjutasime optimeeritud ja konkreetsed teenuselehed, kasutades termineid, mis aitavad otsingutulemustest uusi kliente leida.

Samm 4: Sisu uuendamine ja otsingumootoritele optimeerimine

Valmis kirjutatud tekstide üleslaadimisel lähtusime strateegiast. Palju tegevused kategoriseeruvad lehesisese SEO alla. Jyritoru.ee kodulehe puhul tähendas see näiteks järgnevaid toiminguid:

  • pealkirjade ülesehitus ja struktuur, sealhulgas õigete märksõnade kasutamine;
  • tekstisisene viitamine välislinkidele;
  • Google tulemustes nähtav pealkiri ja lühikirjeldus;
  • piltide optimeerimine. 

Samm 5: Tehniliste SEO vigade parandamine

SEO tööd veebilehel lõppesid tehniliste vigade parandamisega Tehniline SEO sisaldab endas detaile, mida tuleb teha otsingumootoritele meeldimiseks. Veebilehe külastaja ei näe ega märka neist üldjuhul ühtegi. Selleks parandasime käesoleva kliendi saidi kiirust ning keskendusime nii mõnegi muu elemendi täiustamisele. 

Samm 6: Konversioonidele optimeerimine ja kasutajamugavus

Jüritoru kodulehe puhul keskendusime CRO optimeerimisele ehk veebilehe konversioonide optimeerimisele, sealhulgas kasutajakogemuse disaini ning meetoditega. Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada kliendi teekonda. See protsess hõlmab endas üliolulist detaili – CTA ehk call-to-action nuppu

CTA nupp kodulehel peab tõmbama kliendi tähelepanu, et ajendada teda midagi tegema. SEO vaatevinklist peab vastava nupukese värv olema unikaalne ja silmapaistev. Veebilehe külastaja peab saidile jõudes koheselt märkama, mis on tegevus, milleni jõudmist temalt oodatakse. Päringute puhul on see näiteks “küsi hinnapakkumist” või “kontakt” nupp, seda nii menüüs kui ka sisus. Veebipoes on see aga “lisa korvi/osta” nupp.

Strateegi digistrateeg Vallo Põldaru soovitab CTA nupu värvuseks valima tooni, mida kuskil mujal kujunduses ei kasutata. Jüritoru veebilehel kasutasime selleks oranži-musta värvilahendust.

Enne vs. pärast

Samm 7: Väliste viidete ehk backlinkide hankimine

Välised lingid ehk ka “tagasilingid” (inglise keeles backlinks) on lihtsalt öeldes lingid, mis viivad ühelt veebisaidilt teisele. Otsingumootorid kasutavad tagasilinke paremusjärjestuse analüüsis, sest kui üks veebisait viitab teisele, tähendab see, et nad usuvad lingitava sisu olulisusesse. Lingid on unikaalne võimalus kodulehele külastajaid saada ning oma tuntust ja usaldust kasvatada nii inimeste kui Google silmis. Viited kodulehtede vahel on justkui soovitused – mida rohkem on soovitusi, seda parem. 

Eesti parima kvaliteediskooriga viitajad on meediaväljaanded nagu Postimees, Delfi ja Äripäev. See tähendab, et üldjuhul on viidatavate linkide allikad väga sarnased ning konkurentide edastamiseks tuleb olla loov. Käesoleva kliendi puhul lisasime tema kodulehe aadressi erinevatesse sobilikesse foorumitesse ja kataloogidesse, kuhu saab oma postituse/info tasuta või kokkuleppel lisada.

Tulemused

2021.aasta märtsis sai Jüritoru OÜ veebilehe kaudu 8 päringut. Peale ühekordse SEO teenuse sisseostmist ning meiepoolsete muudatuste tegemist oli aasta hiljem, 2022.aasta märtsis, sama tulemus 41. Päringute arv kasvas 412%. Praeguseks on 92% Jüritoru OÜ veebilehe liiklusest tulnud tänu SEO tegevustele. Klient ostis sisse vaid ühekordset teenust – igakuine püsikulu ja reklaamarve on sealjuures null.

Jyritoru.ee SEO liikluse kasv viimase 6 kuu jooksul

Jyritoru.ee SEO liikluse kasv viimase 6 kuu jooksul

Tagasiside

Tore näha, et meie töö on kliendile juba tulemusi toonud. Jüritoru asutaja Sander Kriisa kommenteerib:

„Koostöö Strateeg.ee-ga oli meeldiv ja teemakohane. Meie SEO oli puudulik – Vallo tuli ja aitas. Tulemused on siiani positiivsed ja oleme kindlad, et lähevad ajaga aina paremaks!“

Hoia Strateeg.ee tegemistel silma peal ka Facebookis ja LinkedIn-is.