Skip to main content

Strateegi koostöö The Lutheran Church in Great Britainga sai alguse 2019. aasta teises pooles. Hilisemalt oleme abiks olnud muudatuste tegemiste, tehniliste probleemide ja lisafunktsonaalsuse välja töötamisega.

Klient pöördus meie poole sooviga kaasajastada vananenud koduleht. Lisaks oli soov parandada ka kasutajakogemust.

Samm 1: Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs

Vaatasime lutheranchurch.co.uk seniseid Google Analyticsi ja Google Search Console andmeid, et teha kindlaks saidi kõige paremini toimivad lehed ja märksõnade positsioonid otsingutulemustes. Lisainfo kogumiseks valdkonna kohta tegime täpsed märksõnauuringud, kasutades SE Rankingut, Google’i märksõnade planeerijat ja teisi tööriistu. 

Märksõnauuringu analüüside tulemuste põhjal koostasime põhjaliku dokumendi, mis kajastas, kuidas parandada ja tugevdada veebisaidi kohalolekut otsingumootorites ning suurendada saidi liiklust. Meie soovitused hõlmasid nii tehnilisi kui ka sisuga seotud täiustusi.

Samm 2: Kodulehe disain ja prototüüp

Töö lutheranchurch.co.uk veebisaidiga algas väljaspool lehte ennast. Eelmisele sammule tuginedes valmistas disainer uue kodulehele prototüübi ja koostöös kliendiga töötasime välja lõpliku kujunduse. See tähendas uut värvilahendust, kirjastiili, saidi ülesehitust ja kujundust. 

Hästi kujundatud veebisait on oluline mitmes aspektis:

  1. Kujundus on esimene samm ettevõtte kuvandi arendamisel, mis loob esmamulje lehte külastavale inimesele. 
  2. Õige värvilahendus ja disain tõmbavad külastaja tähelepanu vajalikesse kohtadesse ning aitavad seeläbi suurendada konversioone.
  3. Nii kodulehe ülesehitus kui ka ülejäänud välimus peavad pakkuma head kasutajakogemust ja -mugavust, et külastajal oleks kõik arusaadav ning hõlpsasti ülesleitav.

Samm 3: Kodulehe tegemine

Muutsime vana kodulehe ümber tuginedes uuele väljanägemisele ja optimeerisime otsingumootoritele veebilehel olevad kliendi tekstid.

Kodulehe muutmisel võtsime ette ka konversioonidele optimeerimise. Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada kliendi teekonda. Käesoleva kliendi puhul muutsime päringute ja üleskutsete tegemise loogikat ning muutsime poodide kohta info leidmise lihtsamaks ning vähem klikke nõudvaks.

Samm 4: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO

Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tõsta külastajate ja otsingumootorite arusaamist lehest. Veebilehe optimeerimise käigus rakendame erinevaid optimeerimise tehnikaid, mis tagavad veebisaidi kvaliteedi parandamise ning liikluse ja konversioonide suurendamise. Seega, kui Lutheran Church koduleht sai loodud lähtudes külastusmugavusest, muutsime selle võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks ka otsingumootoritele lehesisese SEO abil. See tegevus aitab muuta veebilehe otsingumootoris võimalikult nähtavaks ning juhtida sinna toodetest või teenustest huvitatud külastajaid.

Lehesisene SEO tähendab tööd veebilehel endal. Lehesisene SEO võib tähendada nii lehe sisu kui ka HTML-i lähtekoodi optimeerimist. Lisaks sellele hõlmab see osa SEO-st näiteks piltide alt teksti, lehe laadimisaja kiirendamist ja pealkirjade optimeerimist. 

Samm 5: Klienditugi, hooldus ja arendus

Oleme analüüsi ja kodulehe muudatuste järgselt olnud aastaid kliendile toeks ning vastanud jooksvatele küsimustele. Lisaks aidanud erinevate tehniliste muredega ning pakkunud hooldusteenust

Kuigi kodulehe hooldamisega on võimalik ka ise hakkama saada on paljud meie kliendid tihti tõdenud, et lihtsam on see meie hoolde usaldada. Peamine võit on ajakulu, kus lisaks hooldamisele tuleb ennast kõigepealt teemaga kurssi viia ning tekkivaid probleeme ei pruugi sellegipoolest osata lahendada. Hoolduse käigus oleme teinud vajalikke muudatusi ja hoidnud lehte turvalise ning uuendatuna. Kõigele lisaks oleme alati abiks uute ideede ja soovitustega ehk kuidas projekt oleks jätkusuutlikum ning kasulikum.

Tagasiside

Meie leht oli vana ja sisuhalduse võimalused väga piiratud, seega oli vaja uut värsket kujundust ja sisuhaldust, mis oleks piisavalt lihtne ja paindlik. Kindel soov oli vältida väga levinud WordPressi tüüpkujundusi. Pandeemia tulekuga muutus lehe valmimine väga oluliseks, sest kiriku tegevus liikus internetti – õnneks olimegi juba sealmaal, et saime kiiresti uue lehe avada. Suureks abiks on tänaseni kodulehe kasutusjuhend, mille Vallo inglise keeles tegi, kust saab üle vaadata, kuidas postitusi üles seada või lehte muuta.

Meelis Süld – Kiriku juhatuse liige ja vaimulik