Kui kliendi veebileht on vananenud nii sisu kui ka välimuse poolest, siis hea meelega tõttame appi ja teeme kodulehe nutiseadmesõbralikumaks ja kaasaegsemaks!
Probleem: koduleht on iganenud
The Lutheran Church in Great Britain on Suurbritannia Luterlik Kirik, mis ühendab kümneid kogudusi üle riigi. Nagu etteruttavalt mainisime – kui kliendil on koduleht igati vananenud ja pole ilmet näinud, siis tasub sellega kiiremas korras miskit teha. Mõeldud-tehtud. Võtsime kasutusele tänapäevasema brändingu ning lisasime lehele mitmeid erilahendusi; näiteks koguduste kaardivaade ning igapäevase piiblilugemise kalender tuginedes Revised Common Lectionary kalendrile.
COVID-19 pandeemia tõttu olid kirikud suletud, seega pidime kiiresti välja töötama ka lahenduse, kuidas kõikide koguduste teenistused internetis keskselt kättesaadavaks teha.
Strateeg ei saa ka ilma SEO-ta, seega oli esimene samm vana kodulehe analüüs nii SEO kui sisu osas, et sealt kõige olulisemad teadmised kaasa võtta. Strateegi asutaja Vallo Põldaru otsustas antud kodulehe puhul vertikaalse päise ja menüü kasuks ning tänu sellele on kogu lehe stiil ja navigatsioon erinev tavapärasest.
Vallo lisab: „LCiGB koduleht oli üks minu esimesi projekte välisturule. Toona kogudusega kaudselt seotud olnud eestlane oli kodulehe uuendamise oma südameasjaks võtnud ning otsustas minult kui tuttavalt selles osas nõu küsida. Saime korra kokku ja sealt meie koostöö algaski. Kindlasti oli natuke teadmatust ja küsimusi, kuidas seal näiteks veebimajutus või SEO töötavad. Ja eks asjaajamist oligi rohkem kui Eestis oleks, kuid kõik laabus ilusti ning klient kommunikeeris omalt poolt infot väga kiirelt ja asjalikult.“
„SEO osas saavutasin kõik endale seatud eesmärgid ning kliendi ning külastajate poolt on läbi aastate kostnud ainult positiivset tagasisidet kodulehe ja selle funktsionaalsuse osas,“ lisab ta.
Kodulehe valmides sai klient ka juhendid kodulehel ise toimetamiseks ning sellest ajast peale on nad ainult tehniliste lahenduste puhul abi vajanud. Tänaseks on Strateeg üle kahe aasta regulaarselt klienti kodulehe osas abistanud ning seda töökorras ning uuendatuna hoidnud.
Soovitus: pööra tähelepanu menüüreale
Kodulehe päises olev menüü on üks kõige tähtsamaid lehe osasid. Väga tihti tehakse kuni 60% kõikidest klikkidest just menüüs ja just sellest saab alguse enamasti kodulehe uurimine.
Vallo Põldaru, Strateegi asutaja, lisab: „Väga tihti oma töös näen seda, et külastajad viiakse menüüst suvalistele lehtedele rändama või menüüs pole midagi – külastaja ei oska kuskile edasi liikuda ja lahkub lehelt.“ Seepärast pani Vallo ka mõned tähtsad aspektid kirja:
- Menüü peab looma kõige lihtsama ülevaate lehest ja selle eesmärgist – seal peavad kindlasti kajastuma teenused või e-poe puhul tootekategooriad kiireks navigeerimiseks.
- Menüü eesmärk on vähendada otsimist ja klikkide arvu huvipakkuvani jõudmiseks. E-poe puhul on inimesed harjunud neid huvitava kategooria kohe leidma – kui seda ei ole, siis ei oska ta tihti kuskile edasi minna ning seetõttu kulub üha rohkem aega.
- Mida rohkem su koduleht külastajate harjumusi järgib, seda rohkem saad ka päringuid. Menüü on tavaliselt logost paremal ning arvutivaates nähtav. Näiteks uus trend, kus arvutis on samuti nähtavad ainult mobiilivaatele tuttavad kolm kriipsu, vähendab kõvasti kasutajamugavust ja konversioone.
- Tavaliselt on menüüs kõrvuti 3-6 linki. E-poe puhul luuakse lisamenüü.
- Kõik, mis on vähemoluline, peida rippmenüüde alla või jäta üldse menüüst välja. Väga tihti pole kliendil selles osas muidugi mingit infot – selle puhul on suureks abiks analüütika ja külastajate interaktsioonidest kuumkaarte (heatmap) loovad programmid.Näiteks teenuselehtede puhul on inimesed harjunud ühe ja sama infoga: esileht – teenused – tehtud tööd – meist – kontakt.
Mis aga menüüst välja jätta? Kindlast järelmaks, privaatsuspoliitika ja muud informatiivsed ja seaduslikud nõuded.


Tagasiside
Teeme oma tööd tõelise kirega ja sellest tulenevalt on ka tulemused kvaliteetsed ja ootuspärased. Siiski tekitab eriti hea tunde klientide tagasiside! Suurbritannia Luterliku Kiriku juhatuse liige ja vaimulik Meelis Süld ütleb: „Meie leht oli vana ja sisuhalduse võimalused väga piiratud, seega oli vaja uut värsket kujundust ja sisuhaldust, mis oleks piisavalt lihtne ja paindlik. Kindel soov oli vältida väga levinud WordPressi tüüpkujundusi. Pandeemia tulekuga muutus lehe valmimine väga oluliseks, sest kiriku tegevus liikus internetti – õnneks olimegi juba sealmaal, et saime kiiresti uue lehe avada. Suureks abiks on tänaseni kodulehe kasutusjuhend, mille Vallo inglise keeles tegi, kust saab üle vaadata, kuidas postitusi üles seada või lehte muuta.“
Ta lisab: „Tagasiside meie oma inimestelt ja partneritelt on olnud suurepärane, koduleht on hea “visiitkaart”. Palju abi on ka hooldusteenusest, näiteks hiljuti saime edukalt hakkama uude serverisse kolimisega, peagi ootab ees kodulehe osaline integreerimine kiriku intranetiga – pole kahtlustki, et kõik sujub.“
Hoia Strateeg.ee tegemistel silma peal ka Facebookis ja LinkedIn-is.