Skip to main content

Strateegi koostöö Sõbralt Sõbrale sai alguse 2021. aasta oktoobris. Hilisemalt oleme abiks olnud muudatuste tegemiste, tehniliste probleemide ja lisafunktsonaalsuse välja töötamisega.

Klient pöördus meie poole sooviga kaasajastada neile kitsaks jäänud koduleht. Lisaks oli soov parandada ka kasutajakogemust ja SEO tulemusi.

Samm 1: Eeltööd ja vaatlused, kasutajakogemuse ehk UX ja UI analüüs

Kodulehe tegemisel alustame alati põhjaliku analüüsiga, kus kasutame kõikvõimalike erinevaid meetodeid ja statistikat ning paneme paika täpsema tegevuskava ja vajadused lähtuvalt sihtgrupi vajadustest. 

Kasutajakogemuse analüüs näitas, kuidas külastajad kodulehel käituvad. Selle tulemusena selgus kodulehe vastuvõetavus külastajatele: olemasolevate sisulehtede tähtsus ja liiklus, tagasipõrke määr, kasutusmugavus, arusaadavus, lihtsus ja viitamine. Eelnevale tuginedes kaardistasime esile kerkinud murekohad ja probleemid, mis andsid aluse kasutajakogemuse parandamiseks ja parema disaini loomiseks.

Samm 2: SEO audit ja strateegia

Tõhusa strateegia loomiseks ning senise veebilehe ajalooga tutvumiseks viisime järgmisena sammuna läbi kodulehe SEO auditi. Auditi eesmärgiks oli tuvastada võimalikult palju orgaanilise otsingu toimivust mõjutavaid põhiprobleeme. Selle tulemused:

  • andsid üksikasjaliku ülevaate veebilehest SEO vaatenurgast;
  • tõi välja murekohad ja valdkonnad, mida parandada. 

Samm 3: Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs

Vaatasime sobraltsobrale.ee seniseid Google Analyticsi ja Google Search Console andmeid, et teha kindlaks saidi kõige paremini toimivad lehed ja märksõnade positsioonid otsingutulemustes. Lisainfo kogumiseks valdkonna kohta tegime täpsed märksõnauuringud, kasutades SE Rankingut, Google’i märksõnade planeerijat ja teisi tööriistu. Uuringute tulemusena leidsime valdkonnaga sobivad märksõnad ning valisime neist välja kõige olulisemad.

SEO auditi, märksõnauuringute ja konkurentide analüüside tulemuste põhjal koostasime põhjaliku dokumendi, mis kajastas, kuidas parandada ja tugevdada veebisaidi kohalolekut otsingumootorites ning suurendada saidi liiklust. Meie soovitused hõlmasid nii tehnilisi kui ka sisuga seotud täiustusi.

Samm 4: Kodulehe disain ja prototüüp

Töö sobraltsobrale.ee veebisaidiga algas väljaspool lehte ennast. Eelmisele kolmele sammule tuginedes valmistas disainer uue kodulehele prototüübi ja koostöös kliendiga töötasime välja lõpliku kujunduse. See tähendas uut värvilahendust, kirjastiili, saidi ülesehitust ja kujundust. 

Hästi kujundatud veebisait on oluline mitmes aspektis:

  1. Kujundus on esimene samm ettevõtte kuvandi arendamisel, mis loob esmamulje lehte külastavale inimesele. 
  2. Õige värvilahendus ja disain tõmbavad külastaja tähelepanu vajalikesse kohtadesse ning aitavad seeläbi suurendada konversioone.
  3. Nii kodulehe ülesehitus kui ka ülejäänud välimus peavad pakkuma head kasutajakogemust ja -mugavust, et külastajal oleks kõik arusaadav ning hõlpsasti ülesleitav.

Samm 5: Kodulehe tegemine

Muutsime vana kodulehe ümber tuginedes uuele väljanägemisele. Teisalt lisasime veebilehele otsingumootoritele optimeeritud kliendi poolt koostatud tekstid.

Kui endal on aega siis saab klient ka ise SEO sisu kirjutada nagu sobraltsobrale.ee puhul. Oleme alati abiks ja anname infot kirjutajale kuidas luua just SEO fookusega sisu. SEO tekstide kirjutamine on nagu investeering – selle mõju on pika toimega ning sa saad igal hetkel seda muuta ja kohandada.

Kodulehe muutmisel võtsime ette ka konversioonidele optimeerimise. Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada kliendi teekonda. Käesoleva kliendi puhul muutsime päringute ja üleskutsete tegemise loogikat ning muutsime poodide kohta info leidmise lihtsamaks ning vähem klikke nõudvaks.

Tulemused

Sobraltsobrale.ee lehel tehtud muudatused kasutajakogemuse ja SEO parandamiseks tõid endaga kaasa mitmeid positiivseid tulemusi võrreldes vana kodulehega:

  • Kodulehe külastuste arv on kasvanud 43%, SEO külastajate arv 13%.
  • Niigi madal koheselt lahkujate määr (põrkemäär) on 18% pealt langenud 16% peale ehk 2% rohkem kasutajatele pakub lehe sisu huvi.
  • Lehel viibimise aeg on 1:41 pealt kasvanud 2:13 peale ehk 51%.
  • Sotsiaalmeediasse viivate klikkide arv on tänu paremale asukohale tõusnud 54% ning on ületanud 1000 kliki piiri kuus.

Tagasiside

Koostööga Valloga jäime super rahule. Väga põhjalik ja usaldusväärne partner, kes pakub parimaid lahendusi, mis lähtub just meie vajadustest ja soovidest. Me jäime tulemusega väga rahule ning oleme saanud palju head tagasisidet meie ilusa kodulehe kohta. Kui soovid põhjalikku analüüsi oma kodulehe kohta ning saada terviklahendust oma kodulehele, mida on endal hiljem ka lihtne hallata, siis kindlasti soovitame Vallo poole pöörduda oma kodulehega.

Merle Kotiesen – turundusjuht