Skip to main content

Aeg on jõudnud sinnamaani, et kirjutada taas ühest eduloost. Täna räägime sulle Terve Elu Keskusest, mis sai alguse 2017. aastal ja loodi eesmärgiga toetada ja abistada inimesi – pakkudes teenuseid, koolitusi ja lugemist nii suhete kui vaimse ja füüsilise tervise valdkonnas.

Meie koostöö algas 2017. aastal ja oleme projektiga kaasas olnud selle algusest saati. Sel ajal oli plaanid ja koduleht hoopis midagi muud, kui see on täna. Mõned aastad tegelesid kodulehega teised inimesed, kuid 2020 sügisest meie koostöö jätkus ning kestab tänaseni. Kui alguses olime tiimiga pigem arendajad, siis alates 2020 oleme abiks ka SEO teenuste ning konsultatsiooniga.

Probleem: koduleheni jõudis liiga vähe inimesi

Alguses sai kliendile loodud klassikaline teenuseid tutvustav koduleht koos broneerimissüsteemiga. Sealhulgas kõik uue kodulehe algusega seonduv – erinevate ideede ja lahenduste pakkumine ja abistamine. Meie teise koostööperioodi puhul on fookus olnud SEO ja kasutajakogemuse parandamisel ning orgaanilise liikluse tõstmisel.

Seega pika koostööperioodi käigus oleme abiks olnud erinevate teenustega:

  • Kodulehe optimeerimine
  • Kodulehe hooldus ja parandamine
  • Kodulehe arendus ja brändi loomine
  • Reklaammaterjalide ja sisu tootmine
  • Märksõnade ja konkurentide analüüs
  • Kasutajakogemuse analüüs ja parandamine
  • Turundusteemalised konsultatsioonid ja soovitused

Kuna klient kirjutab ise sisu ja teeb seda väga hästi, siis on meie rolliks jäänud SEO optimeerimine, märksõnade analüüs ja tulemuste jälgimine. Terve Elu Keskuse puhul on väga hästi välja joonistunud SEO optimeerimise kasu: õiget sõnastust ja ülesehitust kasutades on võimalik oma kodulehe olemasolevat sisu toimetades liiklust mitmekordistada. 

Ühe postitusega tehtud testi käigus võrdlesime kahte ajaperioodi enne ja pärast optimeerimist ning leidsime järgmist:

  • Külastuste arv kasvas 600% (76 vs 532)
  • Otsingus näitamiste arv kasvas 128% (2100 vs 4800)
  • Keskmine positsioon tulemustes kasvas 64% (15 vs 5)
  • Näitamiste ja klikkide vahe ehk klikkimise määr CTR kasvas 208% (3,6% vs 11,1%)

Nüüd, aasta hiljem, on külastuste arv lähenemas tuhandele ehk on ajas kasvanud 80%.

Kodulehe ja SEO tulemused

  • 2021 aastal külastas kodulehte pea 20 000 inimest, kasvades võrreldes möödunud aastaga 163%. Selle aasta (2022) esimese kahe kvartaliga on juba eelmise aasta number ületatud.
  • Orgaanilise ehk otsinguliikluse kaudu külastajate arv kasvas samal perioodil 480% (14232 vs 2454 enne).
  • Umbes 90% lehe liiklusest on SEO ja teisi kanaleid pidevalt ei rakendata.

SEO Spetsialist ja Strateegi looja Vallo Põldaru kommenteerib, et Terve Elu Keskus on olnud üks põnev väljakutse ja õppimise koht. “Selle aastatepikkuse koostöö käigus on digimaailmas nii mõnigi avastus tehtud ja kogemuse võrra rikkamaks saadud. Mul on väga hea meel hilisema koostöö jätkumise ning üheskoos saadud tulemuste üle, ” lisab ta.

Soovitus: kasuta õigeid märksõnu

Lihtsustatult öeldes on õige sõnakastus kodulehe edu alus. Külastajat kõnetav koduleht töötab iseenesest ja selleks tuleb kasutada märksõnu. Märksõnad on otsingud, mida inimesed ja sinu sihtgrupp ise sisestab otsingumootorisse ehk Google’sse. Google ise pakub seda infot tasuta vastu – vaadeldes oma valdkonna otsinguid, pakub Google seotud otsinguid või proovib ise päringut lõpetada. Need ongi inimeste kõige populaarsemaid otsingud sinu valdkonnas ja täpselt selle sõnastusega, mida sa peaksid oma kodulehel kajastama.

Sellise soovitusliku sõnastuse kasutamisel on topeltkasu – lugejale meeldib, kui kasutatakse täpselt tema otsitud sõnastust, mis omakorda meeldib Googlele ning vastutasuks pakub Google sulle paremat positsiooni Google otsingutulemustes. Tegelikult on need otsingud üldjuhul sarnased, näiteks teenuste puhul otsitakse väga tihti “teenus + hind”. E-poodide puhul näiteks “pood + sooduskood” või “toode + arvustus”. Seda teades ja kodulehel nendel teemadel rääkimine toob alati nii lisaliiklust kui ka kliente.

Tagasiside

Nagu eelnevalt ka mainisime, siis oleme Terve Elu Keskusega pikalt seotud olnud, juba alates ettevõtte rajamisest. “Vallo osales Terve Elu Keskuse visuaalse identiteedi väljatöötamisel ning tema on ka esimese veebilehe autor. Koostöö on olnud paindlik. Mingil hetkel, kui oli palju uus ideid ja tundsin, et tahan ise natuke ideedega mängida, tegin oma tarkusest veebilehe kontseptsiooni algsega võrreldes üsna ringi ja kui tundus, et suures plaanis on suund paigas, võttis Vallo lehe uuesti ette ja vormistas tulemuse ära. Mõni teine autor poleks sellise asjaga nõustunud aga Vallo ei teinud sellest probleemi. Tänu Vallo tegevusele on uudiskirjaga liitujate arv hüppeliselt kasvanud, ” ütleb Terve Elu Keskuse toitumisnõustaja ja koolitaja Allan Randlepp.

Ta lisab: “Lisaks veebilehe hooldusele ja arendusele hoolitseb Vallo ka postituste optimeerimise eest. Kõrvaltvaatajale võib tunduda veebilehele postituste kirjutamine suhteliselt lihtne ja sirgjooneline protsess, kuid kui eesmärgiks on orgaanilise liikluse kasvatamine, siis on see tõest kaugel. Vallo aitab lähtuvalt veebilehe statistikast valida teemasid ja märksõnu, mis lugejaid huvitaks. Minu ülesanne on vastaval teemal artikkel kirjutada. Ka linkide lisamine ja piltide valimine on minu ülesanne. Peale seda aga käib Vallo selle postituse üle. Tulemusena pole tihti nagu midagi nähtavalt muutunud. Nähtavatest asjadest lisab ta mõnele pikemale artiklile sisukorra või kohendab stiile, aga see on ka kõik. Veebilehe analüütikast paistavad aga Vallo optimeeritud postitused selgelt välja. Optimeerimine võib suurendada postituse nähtavust kordade.

Oleme kasvava liikluse ja uudiskirja liitujate kiire kasvuga rahul ja loodame järgmises etapis Vallo abiga pöörata liikluse ja uudiskirjaga liitujad rahulolevateks klientideks.”

Soovid ka abi sarnasel teemal? Aitame hea meelega! Võta meiega ühendust: vallo@strateeg.ee.