Strateeg ja Terve Elu Keskuse koostöö sai alguse juba 2017, kui ettevõte projektiga alustas. Strateegi kaasati kodulehe erinevatel etappidel, mille eesmärgid on ajas muutunud, kuid tänaseni oleme abiks nii SEO teenuse kui ka muu turundusalase konsultatsiooniga.
Klient pöördus esmalt meie poole, kui oli abi vaja kodulehe loomise ja hea broneerimissüsteemiga. Hilisema koostöö käigus oli soov, et kodulehel käiks ka rohkem lugejaid.
Samm 1: Kodulehe disain
Kuna olime terveelukeskus.ee veebilehe loomise juures, siis mõtlesime kaasa ka värvitoonide, logo jms osas. Hilisemalt aitasime ellu viia kodulehel rebrändingu. See tähendas uut värvilahendust, kirjastiili, saidi ülesehitust, kujundust jpm.
Hästi kujundatud veebisait on oluline mitmes aspektis:
- Kujundus on esimene samm ettevõtte kuvandi arendamisel, mis loob esmamulje lehte külastavale inimesele.
- Õige värvilahendus ja disain tõmbavad külastaja tähelepanu vajalikesse kohtadesse ning aitavad seeläbi suurendada konversioone.
- Nii kodulehe ülesehitus kui ka ülejäänud välimus peavad pakkuma head kasutajakogemust ja -mugavust, et külastajal oleks kõik arusaadav ning hõlpsasti ülesleitav.
Samm 2: Kodulehe tegemine
Alguses sai kliendile loodud klassikaline teenuseid tutvustav koduleht koos broneerimissüsteemiga. Sealhulgas kõik uue kodulehe algusega seonduv – erinevate ideede ja lahenduste pakkumine ja abistamine. 2017 tehtud koduleht on tänaseks küll üksjagu muutunud, kuid suur osa meie tööst on alles.
Kodulehe tegemisel võtsime ette konversioonidele optimeerimise. Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada kliendi teekonda.
Samm 3: Kodulehe arendamine ehk pidev ajas paremaks muutmine
Koostöös kliendiga oleme teinud endast oleneva, et koduleht püsiks värske ja ajakohasena. Tugi -ja arendusteenused hõlmavad vastavalt vajadusele vigade ning probleemide lahendamist, parandamist ja ka kodulehe täiustamist.
2020. aasta lõpus sai meie koostööperiood suurema fookuse SEO ja kasutajakogemuse parandamise suunal. Kuigi alguses SEOd ei olnud, saime abiks olla sisu loomisel nii piltide, tekstide kui ka videote näol.
Samm 4: Märksõnade ja konkurentide analüüs
Orgaanilise liikluse tõstmiseks ja tõhusama strateegia loomiseks viisime läbi märksõnade analüüsi.
Vaatasime terveeluskeskus.ee seniseid Google Analyticsi ja Google Search Console andmeid, et teha kindlaks saidi kõige paremini toimivad lehed ja märksõnade positsioonid otsingutulemustes. Lisainfo kogumiseks valdkonna kohta tegime täpsed märksõnauuringud, kasutades SERankingut, Google’i märksõnade planeerijat ja teisi tööriistu. Uuringute tulemusena leidsime valdkonnaga sobivad märksõnad ning nende põhjal oleme leidnud uusi teemasid ja õigeid märksõnu aitamaks luua head sisu.
Märksõnauuringute ja konkurentide analüüside tulemuste põhjal koostasime põhjaliku sisuplaani, mis kajastab kuidas parandada veebilehe positsiooni otsingumootorites ning suurendada saidi liiklust. Meie soovitused hõlmasid nii tehnilisi kui ka sisuga seotud täiustusi.
Samm 5: SEO sisu loomine
SEO sisuloome eesmärgiks on luua sisu, mis aitaks veebilehel jõuda otsingumootorites headele positsioonidele. Seega toetub veebilehe SEO tekst märksõnade analüüsile ning keskendub analüüsist saadud enimotsitavate ja seonduvate terminite kasutamisele tekstides.
SEO sisu on võimalik ka kliendil endal kirjutada ja terveelukeskus.ee puhul toimib see koostöö väga hästi. Oleme alati abiks ja anname infot kirjutajale kuidas luua just SEO fookusega sisu. Meie rolliks on jäänud pigem SEO optimeerimine, märksõnade analüüs ja tulemuste jälgimine. Väga tihti nõuab optimeerimine õigetele märksõnadele näiteks tervete sisulõikude kirjutamist, seega kirjutamist on ette tulnud ka siin, kuid vastavalt vajadusele.
SEO ning vastavate tekstide loomine on nagu investeering – selle mõju on pika toimega ning sa saad igal hetkel seda muuta ja kohandada.
Samm 6: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO
Veebilehe terviklik optimeerimine hõlmab endas kahte põhitegevust – veebilehe optimeerimist otsingumootoritele (SEO) ning veebilehe optimeerimist konversioonidele (CRO). Seega, kui Terve Elu Keskuse koduleht oli muudetud mugavamaks külastajale ja potentsiaalsele kliendile, muutsime selle võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks ka otsingumootoritele lehesisese SEO abil.
Lehesisene SEO tähendab tööd veebilehel endal. Lehesisene SEO võib tähendada nii lehe sisu kui ka HTML-i lähtekoodi optimeerimist. Lisaks sellele hõlmab see osa SEO-st näiteks piltide alt teksti, lehe laadimisaja kiirendamist ja pealkirjade optimeerimist. See tähendab, et loome märksõnadest ja olemasolevast sisust hea terviku ning täidame kõik vajalikud SEO aspektid, et otsingumootoritele meeldida.
Samm 7: Kodulehe hooldus
Kuigi kodulehe hooldamisega on võimalik ka ise hakkama saada on paljud meie kliendid tihti tõdenud, et lihtsam on see meie hoolde usaldada. Peamine võit on ajakulu, kus lisaks hooldamisele tuleb ennast kõigepealt teemaga kurssi viia ning tekkivaid probleeme ei pruugi sellegipoolest osata lahendada. Nii ongi Terve Elu Keskus usaldanud muretult selle meie hoolde. Hoolduse käigus oleme teinud vajalikke muudatusi ja hoidnud lehte turvalise ning uuendatuna. Kõigele lisaks oleme alati abiks uute ideede ja soovitustega ehk kuidas projekt oleks jätkusuutlikum ning kasulikum.
Kõigele lisaks oleme ajas aidanud leida ja tõlkida testide tegemise süsteemi, lisanud uudiskirja liitumise vormid, jaganud soovitusi turunduse teemal ja üldises pildis mõelnud kaasa ning jaganud ideid edasiseks arenguks.
Tulemused
Terve Elu Keskuse puhul on väga hästi välja joonistunud SEO optimeerimise kasu: õiget sõnastust ja ülesehitust kasutades on võimalik oma kodulehe olemasolevat sisu toimetades liiklust mitmekordistada. Ühe postitusega tehtud testi käigus võrdlesime kahte ajaperioodi enne ja pärast optimeerimist ning leidsime järgmist:
- Külastuste arv kasvas 600% (76 vs 532)
- Otsingus näitamiste arv kasvas 128% (2100 vs 4800)
- Keskmine positsioon tulemustes kasvas 64% (15 vs 5)
- Näitamiste ja klikkide vahe ehk klikkimise määr CTR kasvas 208% (3,6% vs 11,1%)
- Nüüd, aasta hiljem, on külastuste arv lähenemas tuhandele ehk on ajas kasvanud 80%.
- Esimesel SEO koostööaastal (2021) külastas kodulehte pea 20 000 inimest, kasvades võrreldes möödunud aastaga 163%. 2022. kahekordistas eelmise aasta tulemuse.
- Orgaanilise ehk otsinguliikluse kaudu külastajate arv kasvas samal perioodil 480% (14232 vs 2454 enne). 2022. aastal oli SEO külastajaid juba üle 30 000 ehk enam kui 2x kasv.
- Umbes 84% lehe liiklusest on SEO ja teisi turunduskanaleid pidevalt ei rakendata.
Tagasiside
Koostöö Valloga sai alguse juba Terve Elu Keskuse rajamisel. Lisaks veebilehe hooldusele ja arendusele hoolitseb Vallo ka postituste optimeerimise eest. Kui kõrvaltvaatajale võib tunduda veebilehele postituste kirjutamine suhteliselt lihtne ja sirgjooneline protsess siis on see tõest kaugel. Vallo aitab lähtuvalt veebilehe statistikast valida teemasid ja märksõnu, mis lugejaid huvitaks. Veebilehe analüütikast paistavad Vallo optimeeritud postitused selgelt välja.
Kui veebileht saab valmis siis tegelikult töö alles algab. Oleme kasvava liikluse ja uudiskirja liitujate kiire kasvuga rahul ja loodame järgmises etapis Vallo abiga pöörata liikluse ja uudiskirjaga liitujad rahulolevateks klientideks.
Allan Randlepp – Toitumisnõustaja ja koolitaja