Skip to main content

Strateegi ja Segasumma Talu koostöö algas juba aastal 2017 kui värskel Segasumma Talu peremehel tekkis Eesti mõttes pigem hullumeelne idee hakata füüsaleid kasvatama ning oli vajadus kodulehe järele.

Klient soovis epoodi füüsalimarjade müümiseks ja oma talu tutvustamiseks. Hiljem lisandus ka SEO ja iga aasta oleme arendanud ostmise protsessi, nüüd saab näiteks füüsali taimed tellida ka pakiautomaati.

Samm 1: Kodulehe tegemine

Segasumma talu kodulehe puhul valmis jooksvalt WordPressi põhjal hea lihtne koduleht ilma disaini ja prototüübita. Lisasime veebilehele kliendi esilagsed tekstid ning pilte sai nii ise tehtud kui ka kliendi poolt antud. 

Kodulehe tegemisel võtsime ette ka konversioonidele optimeerimise. Konversioonide optimeerimine sisaldab endas mitmeid tegevusi ning selle peamiseks eesmärgiks on äratada huvi, tõsta kasutajamugavust ja lihtsustada kliendi teekonda. 

Samm 2: Tulemuste ja märksõnade analüüs

Teisel tegevusaastal vaatasime segasumma.ee seniseid Google Analyticsi ja Google Search Console andmeid, et teha kindlaks saidi kõige paremini toimivad lehed ja märksõnade positsioonid otsingutulemustes. Uuringute tulemusena leidsime valdkonnaga sobivad märksõnad, valisime neist välja kõige olulisemad ning otsustasime luua ühe pika SEO maandumislehe mis kogu info tervikuna kokku koondaks.

Kui endal on aega siis saab klient ka ise SEO sisu kirjutada nagu segasumma.ee puhul. Oleme alati abiks ja anname infot kirjutajale kuidas luua just SEO fookusega sisu. Aastate jooksul on nii märksõnade kui sisu osas ka parandusi ja pikkust juurde tulnud. SEO tekstide kirjutamine on nagu investeering – selle mõju on pika toimega ning sa saad igal hetkel seda muuta ja kohandada. 

Samm 3: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO

Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tõsta nii külastajate kui ka otsingumootorite arusaamist lehest. Selle protsessi lõppsihiks on kiirem, parema kasutajamugavusega ja rohkemate külastajatega veebileht. 

Segasumma talu puhul muutsime kodulehte võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks just otsingumootorite jaoks. See tähendas näiteks tootekategooriate optimeerimist, mis on peamine iga e-poe puhul.

Samm 4: Kodulehe arendamine ehk pidev ajas paremaks muutmine

Koostöös kliendiga oleme teinud endast oleneva, et koduleht püsiks värske ja ajakohasena. Tugi -ja arendusteenused hõlmavad vastavalt vajadusele vigade ning probleemide lahendamist, parandamist ja ka kodulehe täiustamist. Oleme ettevõtmise esimestest päevadest projektiga kaasas olnud ning vastutanud kõige eest, mis seondub kodulehega. 

Iga aasta on kodulehega tööd tehtud ning muudetud kasutajakogemust, ostmise protsessi ning mugavust. Enne igat hooaega oleme koostöös kliendiga lehega tegelenud ja mõne uue funktsionaalsuse juurde toonud. 

  1. 2020. aasta keskel pakkusime kliendile võimalust juba tuhandetesse ulatuvaid füüsalihuvilisi paremini kinni püüda ning uudiskirja vorm kodulehele lisada.
  2. Tänaseks päevaks on uudiskirja meeldetuletustega liitunud üle 500 inimese ja tegemist on ühe olulise turunduskanaliga, kus klient saab huvilisi teavitada taimede või füüsalite müügile tulekust.
  3. 2022. aasta kevadel lisasime taimede koju ja pakiautomaati tellimise võimaluse, et ise füüsaleid kasvatada.

Tulemused

  • Kui esimesel kahel tegevusaastal külastas Segasumma kodulehte kokku 7000 inimest, siis kahel eelmisel aastal oli see number juba 30 000 ja enam.
  • Leht on juba aastaid pea kõike füüsaleid puudutavaga TOP1, edestades ka suuri meediaväljaandeid.
  • Väga tihti on SEO külastustest 40-70% brändiotsing ja pole SEO tööde võit. Segasumma puhul on ainult 4% brändiotsing ehk kõik on SEO saavutus.

Segasumme külastuste võrdlus – 2020 vs 2021

Aastate lõikes SEO külastuste kasv:

  • 2018 – 220 külastust
  • 2019 – 980 külastust (SEO algus)
  • 2020 – 4200 külastust
  • 2021 – 8600 külastust
  • 2022 – 9500 külastust

Tagasiside

Vallo analüüs ja soovitused on kõvasti aidanud parandada kodulehe leitavust ja kasutajakogemust. See kajastub ka liikluses ja läbi kodulehe tulevate tellimuste arvus. Aastate lõikes on tulemused järjepidevalt kasvanud. Vallo mõtleb kaasa ja pakub häid lahendusi. Soovitan!

Tanis Kulp – Segasumma Talu peremees