Mis on backlingid?
Backlingid ehk tagasilingid on teiste veebilehtede lingid, mis viitavad Su veebilehele. Need on olulised SEO elemendid, mis näitavad otsingumootoritele, et ettevõtte veebileht on usaldusväärne ja sisukas. Backlingid on olulised, aidates suurendada veebilehe usaldusväärsust, parandada lehe positsiooni otsingutulemustes ja suurendada külastajate arvu.
Miks on backlingid olulised?
Backlingid näitavad veebilehe autoriteetsust, kuna need on justkui teiste veebilehtede tunnustus Sinu veebilehe sisu ja usaldusväärsuse kohta. Tänu sellele paraneb veebilehe SEO ja veebileht kuvatakse Google’i otsingutulemustes eespool. Samuti võivad backlingid tuua lisaliiklust, sest kui teine autoriteetne veebileht viitab Sinu kodulehe sisule, siis võivad lugejad huvi tunda Sinu veebilehe vastu ning seda külastada.
Backlinkide KKK
Kuidas leida endale ise backlinke?
Backlinkide saamiseks on erinevaid võimalusi:
- Loo väärtuslikku ja kvaliteetset sisu, mis on teistele huvitav ja millele nad soovivad viidata.
- Kirjuta külalispostitusi oma valdkonna teistele veebilehtedele. Artiklisse on võimalik lisada linke, mis suunavad Sinu veebilehele.
- Jaga oma sisu erinevatel sotsiaalmeedia platvormidel, et olla nähtav ja soodustada veebilehele linkimist.
- Tee koostööd teiste ettevõtete või mõjuisikutega, kes võivad oma postitustes Sinu veebilehele linkida. Influencer’itega koostöö kaudne eesmärk on saada backlinke.
Kuidas saada oma veebilehele rohkem viitajaid?
Kui sisu on kvaliteetne, huvitav ja väärtust pakkuv, on suurem tõenäosus, et Su veebilehele viidatakse. Näiteks, kui lood põhjalikku ja hästi uuritud ajaloolist sisu, võib see jõuda viitena Vikipeediasse. Kui Sa jagad meelelahutuslikke kommentaare, võivad uudisteportaalid nendele viidata. Oluline on pakkuda sellist sisu, mis vastab lugejate vajadustele, äratab tähelepanu ja annab neile põhjust Sinu kodulehele viidata.
Kuidas sõnastada viiteid enda kodulehele?
Viitetekst (ingl anchor text) peaks kirjeldama lingitava lehe sisu, olema lühike ja täpne, sisaldama selget kirjeldust viidatava veebilehe kohta. Samuti tuleks kasutada sihtlehega seotud märksõnu, kuid on oluline vältida märksõnade liigset kordust. Vältida tuleks üldsõnalisust, mis ei anna viidatava lehe sisust aimu, nt “kliki siia”. Viitetekst peab mõjuma loomulikult ega tohi häirida loetavust. Lisaks on oluline, et viitetekst oleks visuaalselt eristatav, näiteks allajoonitud või teises värvitoonis, et kasutajad märkaksid linke kergesti.
Kumb on olulisem - backlingid (leheväline SEO) või sisu (lehesisene SEO)?
Nii backlingid (leheväline SEO) kui ka sisu (lehesisene SEO) on olulised, kuid nende tähtsus sõltub turu eripärast ja konkurentsist. Ingliskeelses maailmas on backlinkide mõju suurem, kuna need aitavad tõsta veebilehe usaldusväärsust ja nähtavust konkurentsitihedas keskkonnas. Eesti puhul on lehesisene SEO olulisem. Väikestel ettevõtetel on esmalt oluline keskenduda kvaliteetsele ja väärtust pakkuvale sisule. Kui lehesisene SEO on korras, siis võiks investeerida backlinkidesse.
Mis on domeeniskoor ja domeeni autoriteetsus (DA)?
Domeeniskoor (ingl domain score), DR (ingl domain rating) ja DA (ingl domain authority) on kõik veebilehtede autoriteetsuse ja usaldusväärsuse hindamise skaalad. Kõrge domeeniskoor, DR ja DA tähendab, et veebileht on tõenäoliselt hästi hinnatud ja usaldusväärne, võrreldes konkurentidega. Kuigi domeeniskoor, DA ja DR ei ole otsesed Google’i algoritmi osad ning need ei mõjuta Google’i otsingutulemusi, viitavad kõrged skoorid tavaliselt sellele, et veebilehel on tugev backlinkide profiil ja kvaliteetne sisu. Need on SEO-s olulised tegurid, mis aitavad Google’i otsingutulemustes paremini esile tulla.
Millised on backlinkide teenusepakkujad Eestis?
Kvaliteetsete backlinkide hankimisel ja konkurentide linkide analüüsimisel kaasatakse üldjuhul linkide ehitamise kogemusega SEO spetsialist. Meie teeme koostööd Raido Tamariga, kellel on linkide ehitamises parimad teadmised, kogemused ja koostöö olulisemate Eesti väljaannetega.
Kuidas valida linkide sobivad ehitamise tööriistad ja mõõdikud?
Sobiva linkide ehitamise tööriista valikul tasub mõelda erinevate tarkvarade võimalustele ja piirangutele:
- Kui lihtne on linkide ehitamise tööriista seadistada ja kasutada?
- Milline on tarkvara hinnakujundus? Valikus on nii tasulisi kui tasuta linkide ehitamise tööriistu. Tasuliste puhul võib leida erineva mahu ja hinnaga pakette, et leida enda ettevõtte jaoks kõige kuluefektiivsem lahendus.
- Milline on programmi funktsionaalsus? Mõelge oma ettevõtte vajadustele ja leidke piisavate võimalustega linkide ehitamise tööriist, mis võimaldab jälgida backlinkide kvaliteeti ja parandada tulemusi.
Populaarsemad backlinkide tööriistad ja mõõdikud
Google Search Console
Google Search Console ehk GSC on Google’i tööriist, mis aitab arendajatel, veebilehtede omanikel ja SEO-spetsialistidel mõista, kuidas nende koduleht Google’i otsingus toimib.
Vastavalt valitud ajaperioodile näeb:
- iga märksõna ja lehe kohta eraldi klikkide arvu (ingl clicks) Google’is;
- mitu korda nähti (ingl impressions) sinu lehte Google’i otsingus;
- klikkimise määra ehk CTR’i (ingl click through rate) ehk kahe esimese veeru vahelist protsenti;
- positsiooni (ingl position) Google’is ehk valitud ajaperioodi keskmine koht otsingutulemustes.
Samuti saab andmed veebilehele suunatud backlinkide kohta. Oleme koostanud ka põhjaliku juhise Google Search Console’i lisamiseks.
Ahrefs
Ahrefs on tuntud SEO tööriist, mille abil saab uurida konkurentide veebilehti, analüüsida ja parandada oma veebilehe tehnilisi vigu, leida klientide otsingusõnu, jälgida mainimisi ja linke, optimeerida sisu tehisintellekti abil ning jälgida oma positsioone otsingumootorites. Ahrefsi tasuta tööriist Backlink Checker võimaldab saada info teadaolevate linkide kohta, vaadata domeeni- ja lehe SEO mõõdikuid ning tuvastada katkised sise- ja välislingid. Samuti saab lingitüüpide andmed: mittejärgitav link (ingl nofollow), UGC (ingl User-Generated Content), sponsoreeritud link.
Semrush
Semrush võimaldab kontrollida tagasilinke, analüüsida nende kvaliteeti ning saada ülevaade viitavate domeenide, ankurtekstide ja uute/kadunud linkide kohta. Semrushi abil on võimalik analüüsida, millised lingid mõjutavad veebilehe järjestust otsitulemustes. Samuti saab tuvastada vigased leheküljed ning võrrelda veebilehtede tulemusi omavahel.
https://ahrefs.com/backlink-checker/ tööriist
Kvaliteetsete backlinkide loomise alused
Mõned soovitused, kuidas luua kvaliteetseid backlinke:
- Looge väärtuslikku ja originaalset sisu, mis on nii informatiivne ja huvitav, et teised veebilehed tahaksid vabatahtlikult Su kodulehele viidata. Hea sisu peaks lahendama mingi probleemi, pakkuma unikaalset vaadet või sisaldama põhjalikku analüüsi.
- Arendage suhteid oma valdkonna mõjuisikutega ning looge professionaalseid kontakte. Usalduse tekkimisel on võimalik jagada teineteise veebilehe sisu ja viidata nendele.
- Kirjutage artikleid teistele autoriteetsetele veebilehtedele oma valdkonnas. See võimaldab lisada backlinke oma veebilehele ning tutvustada oma oskusi ja teadmisi laiemale publikule.
- Püüdke saada backlinke usaldusväärselt domeenidelt. Üks link tunnustatud veebilehelt on olulisem kui kümneid linke ebakvaliteetsetelt veebilehtedelt.
- Backlingid peavad tekkima loomulikult ning väärtusliku ja huvitava sisu tulemusena.
Kas sul tekkis mõni küsimus Google Adsi osas?
Backlinkide teenuse hind
Backlinkide loomise teenuse hind võib erineda, sõltudes teenusepakkuja hinnakirjast ning teenuse mahust. Backlinkide ehitamise hind võib keskmiselt olla 1000 eurot/kuu ning selle tulemusena võib saada kaks linki. Tasub meeles hoida, et väga soodne backlinkide teenus ei pruugi olla hea kvaliteediga ning seega ei pruugi positiivselt mõjutada veebilehe SEO-d. Parem on keskenduda kvaliteetsetele backlinkidele, et saavutada pikaajalisi häid tulemusi.
Kas Sa soovid abi linkide ehitamisega? Võta meiega ühendust ning koostöös parimate spetsialistidega aitame backlinkide abil parandada SEO tulemusi ning tuua rohkem kliente ja suurendada müüki.
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Võta ühendust
- Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
- Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest, lisa kindlasti ka olemasoleva kodulehe aadress
- Tutvume probleemiga ning teeme pakkumise
- Lahendame probleemi
- Oleme alati olemas ja anname nõu
Lisainfo
Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
5482 1450