Skip to main content

Nordpost on internetikaubamaja, mis pakub laia tootevalikut alates elektroonikast kuni mänguasjadeni. Strateegi 5-kuune koostöö Nordpostiga sai alguse 2022. aasta jaanuaris. 

Klient soovis SEO abiga enda kodulehele rohkem külastajaid. Esimeseks eesmärgiks oli läbi mänguasjade tootekategooriate tutvustamisega orgaanilist liiklust kasvatada.

Samm 1: SEO audit ja strateegia

Selleks, et SEO tooks soovitud tulemusi, teostasime esimese sammuna Nordpost olemasolevale kodulehele põhjaliku auditi. Auditi põhieesmärgiks oli saada ülevaade kodulehe tervisest ning valupunktidest, et sellele tuginedes kaardistada SEO võimalused ja paika panna eesmärgid. Läbi auditi vaatasime ka Nordposti konkurente ja valdkonda laiemalt. 

Samm 2: Seniste tulemuste ja märksõnade analüüs

Sisu ja tulemusi vaatav audit tuvastab, millised lehed toimivad hästi ja toovad liiklust ning millised mitte. Selle põhjal otsustatakse, millist sisu säilitada, millist juurde luua, optimeerida, ümber kirjutada või oma veebilehelt üldse eemaldada. Suur osa sisu auditist moodustab märksõnade analüüs, mis näitab põhieesmärgina termineid, mille kaudu kasutajad leheni jõuavad.

Ka Nordpost veebilehe jaoks teostasime märksõnade analüüsi ja lõime analüüsi tulemustest lähtuvalt sisuplaani, mida hakkasime igakuiselt täitma. 

Samm 3: SEO sisu loomine

SEO sisu loomise eesmärgiks ei ole mitte ainult potentsiaalset klienti informeerida ja harida, vaid aidata ka veebilehel ilmuda otsingumootori tulemustes heale positsioonile. 

Nordposti veebilehe jaoks kirjutasime igakuiselt 1500 sõna SEO sisu. Kirjutasime nii blogipostitusi, kategoorialehti kui ka listicle´id.

Samm 4: Kodulehe optimeerimine ehk lehesisene SEO

Kodulehekülje optimeerimine on protsess, mille eesmärgiks on tõsta nii külastajate kui ka otsingumootorite arusaamist lehest. Selle protsessi lõppsihiks on kiirem, parema kasutajamugavusega ja rohkemate külastajatega veebileht. 

Nordposti puhul muutsime kodulehte võimalikult lihtsaks ja arusaadavaks just otsingumootorite jaoks. See tähendas näiteks tootekategooriate optimeerimist, mis on peamine iga e-poe puhul.

Samm 5: Kodulehe arendamine

Kodulehe arendus on protseduur, mis hõlmab endas nii veebisaidi tehnilist korrasolu, välimust, kasutajakogemust ja -mugavust ning optimeeritust. Veebiarendus jaguneb üldiselt kaheks suureks osaks, nähtav osa külastaja jaoks ning peidus olev haldamise jaoks.

Nordpost kodulehel tegime muudatusi kodulehe välimuses ja kasutajamugavuses.

Tulemused

Kui Nordpost kodulehe parendamine ja SEO töö algasid jaanuaris 2022, siis märgatavad tulemused ilmnesid 2022.aasta teisel poolel. Suurim kasv oli nagu e-poodidel ikka – põhiselt jõulude ajal. 

SEO abil saadud külastuste arv 2022.aasta esimesel ja teisel poolel võrrelduna

SEO abil saadud külastuste arv 2022. aasta esimesel ja teisel poolel võrrelduna.

Kokkuvõtvalt tõi SEO teenus endaga kaasa mitmeid positiivselt märgatavaid muutusi:

  • SEO liikluse kasv 2022. aasta jooksul oli 180% ehk peaaegu 3x. 
  • Kliendi valdkonnas aasta kõige olulisemat perioodi võrreldes ehk 2021. ja 2022. aasta detsembri Google kaudu tulnud külastusted kasvasid 315% ehk enam kui 4x.
  • 31% liiklusest tuleb tänu lehtedele, kuhu on loodud SEO sisu tekst.
  • 90% liiklusest on tänu SEO-le ehk tuleb Google otsingumootori tulemustest.

Nordpost kodulehe tulemustes näeme, kuidas suurimad viljad ilmnesid peale koostöö lõppemist. Nii tasus kliendipoolne rahaline sisend SEO teenuse ostmisel ära ka siis, kui teenust enam sisse tellitud. Nordpost.ee ja teised edulood näitavad, kui pikaajaline kasumlikkus on SEO teenusel ja selle rakendamisel. 

2021.aasta ja 2022.aasta destembri võrdlus

2021. aasta ja 2022. aasta destembri võrdlus.

Tagasiside

Jäime koostööga väga rahule ja igati positiivne kogemus. Minu kui kliendi soovidesse süveneti ning on näha, et asja ajavad oma ala eksperdid.

Priit Raal, tegevjuht