Autor: Vallo Põldaru
Uuendatud 01.05.2024
Olen kodulehtede tegemisega seotud olnud alates 2013. aastast. Olen olnud nii majasisene veebiarendaja, vabakutseline, kui osa kahe digiagentuuri algusloost. Kuna aeg on piiratud vahend on hoopis parim võimalus aitamiseks oma teadmisi sinuga, armas lugeja, jagada. Olen sinu jaoks olemas, kui sul tekib küsimusi või vajad abi näiteks teenusepakkuja valikuga.
Kas tahad alustada oma ettevõttega ning saada internetis tegijaks? Unistad uuest kodulehest, sest praegune koduleht on vana ja ei too juurde uusi kliente? Turg on kodulehe tegijaid täis ja ei tea keda valida?
Tänapäeva digitaalses maailmas on koduleht kliendi esimene kokkupuude sinu ettevõttega. Toetudes oma pikale kogemusele toome välja kõige olulisema, mida pead kodulehe tellimisel teadma.
Lühidalt öeldes teeb iga esmane kodulehe tellija läbi järgmised sammud:
- Soovib kuludelt kokku hoida ning proovib ise midagi keskkondades nagu WIX või VOOG meisterdada. Jääb hätta.
- Võtab ühendust tuttavaga või leiab mõnest Facebooki grupist paarisaja euro eest tegija. Hilisemad probleemid garanteeritud.
- Katkine koduleht seisab paar aastat kuni lõpuks on teadlikkus ja rahakott kasvanud ning on võimalik tellida korralik veebilahendus. Koduleht toob soovitud tulemused ja töötab isegi hoolduseta.
Tegelikult on võimalik seda olukorda vältida ja kohe leida parim kesktee nii, et tulemus oleks võimalikult kvaliteetne kuid samas ka kiire ja odav. Järgnevalt toon välja põhilise, mida kodulehe tellija peab teadma enne esimese hinnapakkumise küsimist.
Kas koduleht on tänapäeval oluline?
Tänapäeva digitaalses maailmas on koduleht kliendi esimene kokkupuude sinu ettevõttega. Seetõttu on kõige olulisem investeering, mida saad oma ettevõtte jaoks teha.
93% internetiliiklusest saab alguse internetiotsingust. 63% otsivad internetist infot enne ostu sooritamist.
97% eestlastest kasutab internetti. 88% kasutab internetti iga päev.
Internet on turunduskanalina 2,5 korda efektiivsem kui televisoon ja 4x efektiivsem kui trükimeedia.
Mida sisaldab hea kodulehe teenus?
Kuna kodulehe tegijaid leidub seinast seina on oluline tähele panna teenust, mida ta pakub. Veenduda tema oskustes ja paketis juba enne, kui lepingu sõlmimiseks läheb. Väga vähe vabakutselisi pakub täisteenust hea raha eest ning pigem saab paarisaja euroga kiire valmislahenduse ning muule pole aega selle raha eest mõelda.
Agentuurid ja kallimad hinnapakkumised ei müü lihtsalt õhku, vaid lisaväärtust. Olen korduvalt saanud tunnustust selle eest, et mõtlen kliendiga kaasa ja ei jäta teda üksi. Vahest tuleb ka aastake hiljem mõni hea mõte või strateegia pähe, kuidas just tema ettevõtte kommunikatsiooni, igapäevatööd või digiturundust arendada või lihtsustada. Seega kodulehe tegemine tasub kindlasti tellida oma ala spetsialistilt.
Siin on mõned näited omadustest, mis hea kodulehe tegija või tema tööga võiksid kaasneda.
Töövõtja pakub
Esmane analüüs
Alati tuleb alustada strateegiast ja arvesse võtta tegevusvaldkonda, sihtgruppi, soovitud tulemust, märksõnu, konkurente jm. Kui keegi seda ei analüüsi ega teadvusta on kõik huupi lahmimine.
Esmane juhendamine
Lisaks kodulehele võib abi vaja minna palju muuga. Näiteks ettevõtte logo, domeen, veebimajutus, e-mailide postkastid ja sotsiaalmeedia loomine. Siit saad tasuta veebimajutuse 6 kuuks.
Abi sisu koostamisel
Tuleb kokku leppida, kes paneb kokku sisu – pildid ja tekstid. Kui seda teeb klient, siis tegija võiks vähemalt üldised soovitused anda. Klient ei pea ega pruugi esmakordsel tellimisel kõike teada.
Klienditugi ja konsultatsioon
Nii töö käigus kui tulevikus võiksid saada oma küsimustele vastused ja abi olukordade või ideede lahendamiseks. Töö lõppedes võib tegemist olla ka juba tasulise teenuse ja konsultatsiooniga.
Garantii ( tavaliselt 3-6 kuud)
Reageeritakse koheselt kui lehega midagi juhtub ja kui viga on kodulehe tegija poolne tehakse tasuta korda tehtud kõik sellised vead ja tõrked. Vastasel juhul on tihti tegemist katkise tulemusega.
Töövõtja tagab
Mobiilisõbralik
Koduleht peab olema kasutatav igas seadmes: ka nutitelefonide ja tahvelarvutitega. Enamus kodulehe külastusi tuleb tänapäeval läbi mobiili ning sealne kasutusmugavus on prioriteet nr 1.
Leitav otsingumootoritest (SEO)
Kasvõi algeliselt võiks kodulehe optimeerimine tehtud olla saamaks esmaseid tulemusi Google otsingutulemuste hulgas. Enim tähelepanu vajavad artiklid, teenused ja tootekategooriad.
Turunduslik lähenemine
Kui koduleht ei too tulemusi on lihtsam sotsiaalmeedias reklaami teha. Tegija võiks kursis olla vähemalt põhiliste standarditega (UX, UI, CRO) loomaks eeldused klientide püüdmiseks.
Testitud töökindlus
Teenusepakkuja veendub, et arvuti- ja mobiilivaated, lingid ja tekstid, töötaks nii, nagu peab. Kui ei testita ei taheta ka garantiid pakkuda ja tegemist ongi pooliku lõpplahendusega.
Kodulehe haldus
Seda saab pakkuda nii klienditoe osana kui paketipõhise teenusena. Nii on kindel, et koduleht on töökorras ja uuendatud ning vajadusel saab abi ka sisu ja turundustegevustega.
Vajad abi kodulehe tegemisel?
Kodulehe valmistaja valimine
Oled suur või väike, uus tulija või vana tegija – teenusepakkuja peab suutma kohanduda. Selleks on ka võimalus näiteks valida vabakutselise või agentuuri puhul – nende tüüpiline klient on erinev. Kodulehe tegemisel tuleb arvestada just sinu vajaduste ja eelarvega. Kuid mis peamine – sinu kliendiga.
Prioriteedid, mida jälgida teenusepakkuja valikul:
- Keskendumine ettevõtte kliendile. Sul võib olla oma nägemus ja plaan, kuid kui see ei kõneta analüüsi valguses sinu klienti peaks kogenud kodulehe tegija olema võimeline sind ümber veenma või viisakalt teenuse osutamisest keelduma.
- Kohandumine – kui soovid head hinda, kvaliteeti, kodulehe kiirust ja optimeeritust või pead padjale pannes teadmist, et koduleht on heades kätes – kodulehe pakkuja kohandub täpselt sinu võimaluste ja soovide järgi.
- Teenusepakkuja kogemus – digiturunduses on palju harusid ja valdkondi. Täislahendust võivad pakkuda kõik, kuid igaühel on oma leivanumber, milles ta hea on. Sama kehtib ka hinna-kvaliteeti-kiiruse suhte osas. Tavaliselt on portfoolio ja tehtud tööd hea võimalus näha, millele kodulehe tegija keskendub või mis vähemalt hästi välja tuleb.
- Kodulehe ja selle tegija omadused – kas eelpool mainitud valdkonnad on tagatud või on kuskil mõni ohumärk? Kas nende tehtud tööd on nutiseadme sõbralikud ja optimeeritud? Kas ehk leiad internetist mõne hinnangu – negatiivse või positiivse.
- Kokkulepetest kinni pidamine – Erinevad lubadused ja kuupäevad tasub meelde jätta. Ka töö käigus kerkivad probleemid võivad olla ohu märgiks ja mõnikord on targem koostöö ka siis lõpetada. Tavaliselt on töö valmimise aeg olenevalt kodulehe mahust mõni nädal kuni kaks kuud. Suured ja pidevas muutumises olevad projektid võtavad aga aastaid.
Vajad abi otsustamise, analüüsi või millegi muuga? Kirjuta meile
Veebilehe tegemise protsess
Kuigi iga töö ja protsess võivad olla erinevad on siiski tavapärased sammud, mida on hea juba ette teada ja neid arvesse võtta. Koostöö sõltub väga palju ka teenusepakkujast ja tema kliendist. Igal ettevõttel on oma protsessid ja loogika ning samuti on iga inimene erinev. Internetis on kuulus naljapilt sellest, kuidas hinnad muutuvad sõltuvalt kliendi kaasatusest. Ehk kui eeltöö on tehtud ja sa lased mul oma tööd teha tuleb tulemus kindlasti hea ja mõistlikku hinnaga. Samas kui klient on kontrolliv ja pidevalt ajab oma rida siis kliendihalduri või arendaja töötunnid saavad varsti täis ning selle võrra tuleb juurde maksta või kehvema tulemusega lõpetada.
Vaata esmalt, kas su soovitud domeen on saadaval:
Tavaliselt näeb protsess välja selline:
Vajad abi kodulehe planeerimisel või tegija leidmisel?
Kodulehe tegemise hind
Kodulehe hind on kindlasti teema mille kohta väga tõsiseltvõetavat infot internetist ei leia. Seda on raske ilma sisendita öelda ning konkurentidele ei taha ka oma hinnastust avaldada. Siiski on olemas hinnavahemikud, mille kandis on lõpptulemus umbes ette teada. Hinda mõjutavad ka paljud faktorid, mille kohta saad rohkem infot kui vajutad võrdlustabelile ja näed lisainfot, mida tüüpiliste pakettide hind sisaldab. Samuti toon välja oma tehtud tööde hulgast kaks, mis sinna hinnaklassi jäid.
Tavalised kodulehe hinnaklassid:
Kiire
Lite
Vähese info ja lihtsa ülesehitusega paarist leheküljest koosnev koduleht. Sinu konkreetne visiitkaart internetis, mis valmib kiiresti.
600+ €
Korralik
Standard
Populaarne kesktee, kus koduleht on pigem standardne kuid siiski disaini ja kasutajakogemuse poolest läbimõeldud korralik tööhobune.
1500+ €
Kvaliteetne
Premium
Kodulehtede kvaliteedi tippklass, kus iga detail on läbi mõeldud ja viimistletud toomaks sisse võimlikult palju külastajaid ja suurt tulu.
2500+ €
Pakettide võrdlustabel ja näited ▼
Vajad abi oma eelarvele sobiva tegija leidmisel?
Vajad kodulehte? Kuidas edasi…
Oled sealmaal, et vajad kodulehte, aga ei tea täpsemalt mida ja kuidas nüüd edasi teha? Siinkohal oleks nüüd hea endale reklaami teha, aga kui päris aus olla siis see pole siinkohal üldse eesmärk. Võid ikka minuga ühendust võtta ja hinnapakkumist küsida, kuid tõenäoliselt vastab sulle keegi teine. Olen aastate käigus teinud koostööd erinevate vabakutseliste ja agentuuridega ning kinni püüdnud oma lemmikud parima hinna ja kvaliteedi osas. Seega – võta minuga ühendust, räägi oma vajadustest ja küsi hinnapakkumist – kuid tegelikult edastan ma selle oma koostööpartneritele, kes sulle oma pakkumise teevad. Peamine on see, et klient saaks rahus oma juhtmevabad kõrvaklapid pähe panna ja ei pea muretsema iga pisikese detaili pärast.
Ma võin aidata sul lähteülesande ja vajadused kirja panna ning leida sulle sobiv kodulehe tegija, tasuta.
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Küsi pakkumist ⇩
Võta ühendust
- Täida ära päringuvorm või broneeri tasuta 15 min konsultatsioon
- Räägi oma vajadustest ja eesmärkidest
- Leiame sobivad teenusepakkujad
- Kontrollime soovitud teenuste teostamist ja kvaliteeti
- Oleme alati olemas ja anname nõu
Lisainfo
Kerli Epro
kerli@strateeg.ee
5482 1450