Skip to main content

Tekst ja pildid on loodud tehisintellekti ehk AI poolt. Tekst on avaldatud muutmata kujul ning projekti eesmärk on näidata AI sisuloome võimekust eesti keeles.

Tehisintellekt (AI) on masinate võime “mõelda” nagu inimesed. Viimastel aastatel on tehisintellektuaalsus olnud olulisel kohal meie popkultuuris ja meedias. Alates meie küsimustele vastanud Sirist kuni Google Now ja Alexani – häältuvastustarkvara, mis elab nutikõlarites nagu Amazon Echo ja Google Home. Tehisintellekti kasutatakse ka suurel määral sisuloomise tööriistades. Kuigi võib tunduda, et enamiku sisuhaldussüsteemide jaoks on saadaval vaid mõned AI-spetsiifilised programmid või lisandmoodulid, ei pruugi te olla teadlikud sellest, kui palju neid on olemas. Selles artiklis käsitletakse, mis on tehisintellekt, kuidas see mõjutab sisu loomist ja kuidas saate tulevikuks valmistuda. Lugege edasi, et rohkem teada saada tehisintellektist ja selle mõjust teie igapäevaelule.

Mis on tehisintellekt ja kuidas see töötab?

Tehisintellekt on masinate võime “mõelda” nagu inimesed. See on olnud olemas juba aastakümneid ja ei ole midagi uut, kuid viimastel aastatel on seda “taaselustatud”. Kuid mis on täpselt tehisintellekt ja kuidas see toimib? Alustuseks on tehisintellekt arvutiteaduse valdkond, mis uurib, kuidas panna masinad “mõtlema” nagu inimesed. Lihtsustatult öeldes on tehisintellekt arvutite võime õppida ja teha andmete põhjal otsuseid ning võimaluse korral teha otsuseid, mida inimesel on raske teha, näiteks emotsioonide puhul. Tehisintellekt ei tähenda aga seda, et masinad teevad otsuseid inimeste soovide põhjal, vaid seda, et arvuti õpib andmete põhjal ja teeb seejärel ise otsuseid.

Mis on AI?

Tehisintellekti tulevik: millest on juttu ja kuidas see mõjutab sisu loomist?

AI pilt “Robot on a typewriter”

Enne, kui hüppame selle juurde, kuidas AI mõjutab meie sisuhaldust ja loomingulist töövoogu, peaksime rääkima “mis” ja “õige” terminoloogiast, mida AI maailmas sageli leidub. Esiteks ja eelkõige ei ole tehisintellekt kindlasti “mis”, sest see ei ole üldse “tehislik”. Tehisintellekt on inspireeritud inimese ajust ja töötab üldiselt kulisside taga, et lihtsustada igapäevaseid ülesandeid. Arvuti suudab “õppida” ja “mõista” andmeid, “teha otsuseid” ja “mõista” teatud olukorra konteksti. Nagu näete, on tehisintellekti eesmärk muuta asjad nii masinate kui ka inimeste jaoks “lihtsamaks”, mitte “teha” otsuseid. Seega, kui inimesed räägivad “valest” tehisintellektist, siis räägivad nad tõenäoliselt sellest, et “tehisintellekt teeb/ei tee üht või teist otsust”. Lõpuks, kui inimesed ütlevad, et AI “mõistab midagi valesti” või “ei saa aru”, siis tähendavad nad tavaliselt, et AI on talle antud andmeid valesti tõlgendanud ja seega teinud vale otsuse.

Kuidas mõjutab tehisintellekt tulevikus sisu loomist?

Nagu me eespool uurisime, on tehisintellekt juba hakanud mõjutama sisuhaldust ja töövoogu. Näiteks nutikõlarid nagu Alexa või Google Home kasutavad häältuvastust, et aidata meid igapäevastes toimetustes. Tehisintellekt on hakanud mõjutama ka sisu loomist. Näiteks aitavad neurovõrgud videotöötlejatel luua oma videotes realistlikuma välimusega efekte. Tehisintellekt on hakanud mõjutama ka kirjastustööstust sisu uurimise, copywritingi ja muu osas. Järgmine suur samm tehisintellekti jaoks sisu loomisel on “inimesele sarnaste” tehisintellekti tööriistade loomine. Kujutage ette tehisintellekti tööriista, mis suudab kirjutada artikleid, arendada veebilehti ja isegi hallata blogi. Tehisintellekt on võimeline muutma täielikult sisu loomise ja avaldamise viisi. Kujutage ette vahendit, mis suudab kirjutada artikleid loomuliku kõlaga sõnadega ja isegi koostada põhjaliku blogipostituse koos asjakohase pealkirja, tekstiosa ja piltidega.

Tehisintellekti eelised sisu loomisel

Nagu eespool nägime, on tehisintellektil potentsiaali muuta täielikult seda, kuidas sisu luuakse ja avaldatakse. Ja kuigi võib tunduda, et me räägime ainult artiklite ja blogipostituste “kirjutamisest”, on tehisintellektil potentsiaali muuta kogu sisu loomise töövoogu. Tehisintellekt saab kasutada andmeid, et arendada sisumalle, mis muudavad sisu loomise tõhusamaks. Samuti võib tehisintellekt aidata teil leida andmepõhiseid sisuideid, mis ei ole mitte ainult tõhusamad, vaid ka lõbusamad. Sisumallide loomisega saate säästa aega sisu kirjutamisel erinevate sisutüüpide puhul. Lisaks sellele võimaldab tehisintellektuaalkunst teil kiiresti leida asjakohaseid sisuideid. See võib isegi filtreerida teie otsingutulemusi teemade, teemade märksõnade jne põhjal. See tähendab, et saate leida kvaliteetseid sisuideid, mis on teie blogi või veebisaidi jaoks asjakohased. Tehisintellekti abil saate oma sisuloomise töövoos sisu kiiremini ja täpsemalt luua.

Tehisintellekti puudused sisu loomisel

Kuigi tehisintellektil on potentsiaali muuta täielikult seda, kuidas me sisu loome ja avaldame, on tal sisu loomisel ka mõned puudused. Esiteks ja eelkõige ei mõista tehisintellekt täielikult inimkeelt. Teiseks, tehisintellekt ei ole täiuslik loogilise mõtlemise poolest ja seda on kõige parem kasutada ülesannetes, mis ei nõua neid oskusi. Teisisõnu, tehisintellekt suudab täita ülesandeid, mis nõuavad “reeglistikku”, nagu mallide loomine või asjakohaste sisuideede leidmine, kuid ta ei suuda täita ülesandeid, mis nõuavad “loogikat”, nagu sisu faktilise korrektsuse või eetilisuse kindlaksmääramine. Tehisintellekti puhul on teil tõenäoliselt parem kasutada inimese poolt koostatud tekstiredaktorit või toimetajat, et otsida grammatilisi vigu või loogikavigu.

Tehisintellekt sisuhaldussüsteemides

Nüüd, kui me teame, mis on tehisintellekt ja kuidas see mõjutab sisu loomist, võime hakata uurima, kuidas tehisintellekti saab kasutada sisuhaldussüsteemides. Kõigepealt räägime sellest, kuidas saab tehisintellekti kasutada sisuuuringus. Tehisintellekti abil saate kasutada masinõpet, et leida oma andmestikust asjakohast sisu. Seejärel saate neid kuldkillukesi kasutada oma sisuturundusstrateegia loomiseks. Lisaks sellele võib AI aidata teil leida sisuideid blogipostituste, artiklite, elulookirjelduste ja muu jaoks. Samuti võib see aidata teil leida sisu, mis on asjakohane teie sihtrühmale ning nende vajadustele ja huvidele. Näiteks kui te peate reisiblogi, võib tehisintellektuaal aidata teil leida ideid, mis on teie sihtrühmale asjakohased.

Kuidas kasutada tehisintellekti sisu loomiseks?

Nüüd, kui me teame, kuidas tehisintellekt võib meid sisu loomisel aidata, suuname tähelepanu sellele, kuidas me saame tehisintellekti kasutada sisu loomiseks. Kõigepealt räägime sellest, kuidas saab tehisintellekti kasutada sisuideede leidmiseks. Selleks võite kasutada masinõpet, et leida oma andmestikust sisuideid, või võite kasutada sellist tööriista nagu Clue. Seejärel räägime sellest, kuidas saate kasutada tehisintellekti sisu kirjutamisel. Tehisintellekti abil saate kasutada masinõpet, et leida õiged sõnad ja koostada artikkel, või võite kasutada sellist vahendit nagu TextRank, et aidata teil kirjutada tabavat ja veenvat sisu. Tehisintellekti kasutamiseks sisuhalduse jaoks saate luua töövoo, kus kirjutate sisu, kasutades sellist vahendit nagu Microsoft Word või Google Docs, ja seejärel saate selle avaldada, kasutades sisuhaldussüsteemi nagu WordPress, Medium, TypePad või isegi Microsoft Word.

Kokkuvõte

Tehisintellekt on masinate võime “mõelda” nagu inimesed. See on olnud olemas juba aastakümneid ja ei ole uus, kuid viimastel aastatel on seda “taaselustatud”. See võib aidata sisu loomisel, uurimistöös ja mujal. Tehisintellekti abil saate kasutada masinõpet, et leida oma andmestikust asjakohast sisu, või võite kasutada sellist vahendit nagu Clue, mis aitab teil leida sisuideid. Tehisintellekti abil saate oma sisuloomise töövoos luua sisu kiiremini ja täpsemalt. Kuigi tehisintellektil on potentsiaali muuta täielikult sisu loomise ja avaldamise viisi, on sellel sisu loomisel siiski ka mõningaid puudusi. Tehisintellekt ei mõista inimkeelt ideaalselt, ta ei ole täiuslik loogilise mõtlemise poolest ja seda on kõige parem kasutada ülesannete puhul, mis ei nõua neid oskusi. Esiteks, tehisintellekt suudab täita ülesandeid, mis nõuavad “reeglistikku”, nagu mallide loomine või asjakohaste sisuideede leidmine, kuid ta ei suuda täita ülesandeid, mis nõuavad “loogikat”, nagu sisu faktilise korrektsuse või eetilisuse kindlaksmääramine.